כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנו של ג'ורג' סורוס שקיבל אליו את השליטה בקרן, מזהיר מפני האפשרות שטראמפ או מועמד רפובליקני אחר ינצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, ומכין את הקרן לכל תרחיש אפשרי

אורן שלום | 6 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

בעל השליטה החדש בקרן סורוס: ניצחון של טראמפ בבחירות יערער את האחדות הגלובליסטית

קרן סורוס (OSF) חוששת שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ ינצח בבחירות 2024 ויערער את ה"אחדות" הגלובליסטית. הקרן עברה לפני מספר חודשים לשליטתו של בנו של ג'ורג' סורוס, אלכסנדר סורוס.

על פי אתר הקרן, OSF שהוקמה על ידי ג'ורג' סורוס היא קרן צדקה המשמשת כמממן הפרטי הגדול בעולם של קבוצות עצמאיות הפועלות למען צדק, ממשל דמוקרטי וזכויות אדם. "אנו ניגשים למשימה הזו באמצעות העקרונות המאירים של צדק, שוויון וביטוי – שהם המאפיינים שמגדירים כל חברה פתוחה באמת", נכתב באתר. "OSF דוגלת בחיפוש אחר פתרונות נועזים ודמוקרטיים לאתגרים הדחופים והמשותפים שלנו, פתרונות המקדמים צדק, שוויון וכבוד האדם".

סורוס הבן פרסם לאחרונה מאמר באתר החדשות Politico שכותרתו "אף סורוס לא נסוג מאירופה" (No Soros retreat from Europe). המאמר הגיע בתגובה לפרסומים בתקשורת שטענו כי קרן סורוס נסוגה מאירופה כחלק מכיוון אסטרטגי חדש של ההנהגה שבראשותו. סורוס הבן הביע במאמרו דאגה מהסיכוי שטראמפ ינצח בבחירות 2024 לנשיאות ארה"ב. "אני מאמין שניצחון רפובליקני בסגנון MAGA בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה הבאה יכול, בסופו של דבר, להיות גרוע יותר עבור האיחוד האירופי מאשר עבור ארה"ב. תוצאה כזו תסכן את האחדות האירופית ותערער את ההתקדמות שהושגה בחזיתות רבות בתגובה למלחמה באוקראינה".

אלכסנדר סורוס, בעל השליטה החדש בקרן סורוס | צילום: Dave Kotinsky/Getty Images for Ford Foundation

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
חיל האוויר תקף במרחב ממנו שוגרה רקטה אמש לעבר שדרות

צוות מגזין אפוק

במהלך הלילה הותקפו מספר מטרות טרור במרכז הרצועה

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: מקומה הטבעי של הנהגת חמאס הוא בירדן ולא בקטאר

דורון פסקין

אבו מרזוק אמר את הדברים בריאיון לערוץ חדשות איראני. "כל השמועות על זה שנעבור לעיראק, סוריה, טורקיה ומדינות אחרות זה כדי ליצור אווירה בתקשורת שתפעיל לחץ על הקטארים"

ראש עיריית איסטנבול: כל ארגון שמבצע את פעולות הטרור שחמאס ביצע הוא ארגון טרור

דורון פסקין

ראש עיריית איסטנבול, אכרם אימאמאולו, אמר את הדברים בריאיון לרשת CNN. אימאמאולו הוא מבקר חריף של הנשיא ארדואן ונחשב למועמד מרכזי להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות טורקיה

שרי החוץ של סעודיה וארה"ב: רוב העבודה נעשתה – קרובים להסכם הגנה בין המדינות

דורון פסקין

מזכיר המדינה האמריקני ושר החוץ הסעודי התייחסו להסכם ביטחוני אפשרי בין המדינות. בלינקן התייחס גם לפעולה אפשרית ברפיח: "עדיין לא ראינו תוכנית שנותנת לנו ביטחון שניתן להגן על אזרחים ביעילות"

האם יוצאו צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירים בישראל? 

יוני בן מנחם

גובר החשש שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא בקרוב צווי מעצר נגד בכירים בישראל. גורמים מדיניים בכירים בירושלים מזהירים מפני ההשלכות האפשריות

סמוטריץ׳ לנתניהו: אם חלילה תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום

צוות מגזין אפוק

שר האוצר פרסם הצהרה מוקלטת בה הזהיר את ראש הממשלה נתניהו מפני העסקה שעל הפרק ודחיית ההחלטה לכיבוש רפיח

שתפו: