כניסה
הרשמה לניוזלטר

בפסגה ידונו בתוכנית השלום של נשיא אוקראינה. מדינות התומכות באוקראינה מקוות לרתום מדינות נוספות לתמוך בתוכנית

אורן שלום | 1 באוגוסט 2023 | חדשות | 1 דק׳

סעודיה תערוך שיחות שלום שמטרתן הלא מוצהרת לבודד את רוסיה

על פי דיווח בוולסטריט ג'ורנל, ערב הסעודית הזמינה 30 מדינות לפגישת פסגה ב-5 וב-6 באוגוסט, כדי לדון במימוש תוכנית השלום בת 10 הנקודות שהציע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לסיום מלחמת רוסיה-אוקראינה. רוסיה לא הוזמנה לפסגה, אך ערב הסעודית מקווה ששותפותיה של רוסיה מגוש ה-BRICS - סין, ברזיל, הודו ודרום אפריקה, כן ישתתפו בפסגה.

מדינות התומכות באוקראינה מקוות שהפסגה תשכנע את מדינות "הדרום הגלובלי" (מדינות באזור אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית והאיים הקריביים) לתמוך בתוכנית השלום של זלנסקי, וכך להגביר את הבידוד הדיפלומטי של רוסיה. הרציונל הוא שככל שיותר מדינות יסרבו להכיר בסיפוחים הרוסיים או לאמץ פעילות עסקית באזורים הכבושים באוקראינה, כך האסטרטגיה הרוסית למלחמה ארוכת טווח תהפוך ליותר יקרה ולפחות אטרקטיבית.

הפסגה הקרובה בערב הסעודית היא המשך לשיחות השלום שהתקיימו ביוני בקופנהגן, דנמרק, בהן השתתפו טורקיה, ערב הסעודית, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, אוקראינה ומספר מדינות מערביות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בוועידת ה-G20 ב-2018. הנשיא הרוסי לא הוזמן לפסגה בסעודיה | צילום: Amilcar Orfali/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: