כניסה
הרשמה לניוזלטר

הודעת האיגוד מגיעה על רקע ניסיון הולך וגובר בארה"ב להתעלם ממושגים הקשורים במשקל הגוף, עקב החשש שהם מעוררים אפליה

צוות מגזין אפוק | 20 ביוני 2023 | חדשות | 1 דק׳

איגוד הרפואה האמריקאי: BMI הוא מדד גזעני

מאז שנות ה-80 משמש מדד BMI כתקן רפואי למדידת השמנה או הרזיה. הנוסחה לחישוב המדד היא משקל לחלק לגובה בריבוע. אלא שכעת הודיע איגוד הרפואה האמריקאי (AMA), שתפקידו המוצהר "לקדם את המדע ואת אמנות הרפואה ושיפור בריאות הציבור", כי השימוש במדד כקריטריון היחיד לקביעה אם אדם סובל מעודף משקל הוא שגוי ומהווה "עוול היסטורי".

על פי איגוד הרופאים, מדד BMI ככלי מדידה הוא "גזעני", שכן הוא הסתמך במידה רבה על נתונים שנאספו מדורות של אוכלוסיות בעלי צבע עור לבן, שאינן היספניות. הארגון הודיע בהודעה לעיתונות כי המדד אינו מתייחס להבדלים בין גזעים/קבוצות אתניות, מין, מגדר וטווח גילים, ולכן הוא בעייתי לשימוש. האיגוד מציע כעת להשתמש ב-BMI יחד עם מדדי סיכון אחרים כגון מדד BAI (הבודק את היחס בין הגובה להיקף המותניים), גורמים גנטיים/מטבוליים ועוד.

הודעת האיגוד מגיעה על רקע ניסיון הולך וגובר בארה"ב להתעלם ממושגים הקשורים במשקל הגוף, עקב החשש שהם מעוררים אפליה. בעשור האחרון הופיעו בשיח האמריקני מונחים כמו "Weight bias" כדי לתאר אפליה נגד אנשים עקב משקלם. עקב כך רופאים לא מעטים חשים לחץ להימנע מלהזכיר "משקל", ומטופלים המגיעים לביקור אצל רופא משפחה יכולים למסור לו כרטיס הנקרא "אל תשקול אותי". המסר שמעביר הכרטיס לרופא הוא שכדי שהרופא יוכל לשקול את המטופל, עליו לקבל את הסכמתו ולהסביר לו מה מטרת השקילה.

אנשים שונים הסובלים מהשמנת יתר | צילום: ROBYN BECK,RONALDO SCHEMIDT,PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

שתפו: