כניסה
הרשמה לניוזלטר

ב-2021 הציעה הנציבות האירופית לאסור מכירה של מכוניות עם מנוע בעירה פנימי. ההצעה נתקלה בהתנגדויות רבות…

צוות אפוק | 29 באוקטובר 2022 | קצרים | 1 דק׳

הסכמה באיחוד האירופי – החל מ-2035 לא יימכרו יותר מכוניות בנזין ודיזל חדשות

ב-2021 הציעה הנציבות האירופית לאסור מכירה של מכוניות עם מנוע בעירה פנימי. ההצעה נתקלה בהתנגדויות רבות מצד יצרני רכב אירופיים. 

כעת, לאחר משא ומתן ממושך, הגיעו נציגי מדינות האיחוד האירופי להסכם עם הפרלמנט האירופי לאשר את ההצעה כחוק. 

ההצעה מדברת על צמצום של 100 אחוז בפליטות הפחמן הדו-חמצני בכל כלי הרכב, עד שנת 2035 (ביחס לרמות הפליטה בשנת 2021). דבר שמשמעותו בפועל היא שהחל משנת 2035 לא יוכלו יצרניות הרכב למכור מכוניות בנזין ודיזל חדשות באיחוד האירופי. 

ההצעה גם מאלצת את יצרניות הרכב לחתוך את הפליטות ב-55 אחוז עד 2030 (ביחס ל-2021). ואנים חדשים ייאלצו לחתוך את הפליטות ב-50 אחוז, דווח ברויטרס. 

ההסכם יגרום ליצרניות הרכב, בלית ברירה, להאיץ את ההשקעה ב"חשמול" מכוניות, ולמצוא דרך להפוך את כלי הרכב החשמליים לזולים יותר בשנים הקרובות. להסכם יהיו גם השלכות גלובליות, בהתחשב בגודל השוק של האיחוד האירופי ושל חלק מיצרניות הרכב שלו.

צילום: Photo by Matt Cardy/Getty Images

הסכמה באיחוד האירופי – החל מ-2035 לא יימכרו יותר מכוניות בנזין ודיזל חדשות

ב-2021 הציעה הנציבות האירופית לאסור מכירה של מכוניות עם מנוע בעירה פנימי. ההצעה נתקלה בהתנגדויות רבות…

צוות אפוק | 29 באוקטובר 2022 | קצרים | 1 דק׳

צילום: Photo by Matt Cardy/Getty Images

ב-2021 הציעה הנציבות האירופית לאסור מכירה של מכוניות עם מנוע בעירה פנימי. ההצעה נתקלה בהתנגדויות רבות מצד יצרני רכב אירופיים. 

כעת, לאחר משא ומתן ממושך, הגיעו נציגי מדינות האיחוד האירופי להסכם עם הפרלמנט האירופי לאשר את ההצעה כחוק. 

ההצעה מדברת על צמצום של 100 אחוז בפליטות הפחמן הדו-חמצני בכל כלי הרכב, עד שנת 2035 (ביחס לרמות הפליטה בשנת 2021). דבר שמשמעותו בפועל היא שהחל משנת 2035 לא יוכלו יצרניות הרכב למכור מכוניות בנזין ודיזל חדשות באיחוד האירופי. 

ההצעה גם מאלצת את יצרניות הרכב לחתוך את הפליטות ב-55 אחוז עד 2030 (ביחס ל-2021). ואנים חדשים ייאלצו לחתוך את הפליטות ב-50 אחוז, דווח ברויטרס. 

ההסכם יגרום ליצרניות הרכב, בלית ברירה, להאיץ את ההשקעה ב"חשמול" מכוניות, ולמצוא דרך להפוך את כלי הרכב החשמליים לזולים יותר בשנים הקרובות. להסכם יהיו גם השלכות גלובליות, בהתחשב בגודל השוק של האיחוד האירופי ושל חלק מיצרניות הרכב שלו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
"המק"ס תתפטרי, שי ג'ין-פינג תתפטר" – הזעם העממי בסין גובר

צוות מגזין אפוק

זעם עממי רב הצטבר בסין נגד מדיניות "אפס הדבקה" שמוביל מנהיג סין, שי ג'ין-פינג. המונים יצאו לרחובות בערים...

אילון מאסק: וירוס ה-Woke דוחף את הציוויליזציה לעבר התאבדות

צוות מגזין אפוק

הבעלים החדש של טוויטר, אילון מאסק, לא חושש להמשיך להביע את דעתו. ב-25 בנובמבר פרסם מאסק ציוץ בו ביקש עזרה...

מהשלכות המלחמה: ה-CIA פונה לרוסים ש"נגעלו" מהמלחמה ומנסה לגייס אותם לשורותיו

צוות מגזין אפוק

סוכנות הביון המרכזית (ה-CIA) מנסה לגייס רוסים ש"נגעלו" ממלחמתו של פוטין באוקראינה בתור...

רבים מדברים על משבר הנדל"ן החמור בסין. מעטים מבינים אותו. הנה סיכום

צוות מגזין אפוק

ב-2021 התברר שחברת הנדל"ן הסינית Evergrande (אחת הגדולות בסין), אינה מסוגלת לשלם את מלוא חובותיה...

סיכום ועידת האקלים במצרים – מה חשוב לדעת, ומדוע זה לא ממש משנה כרגע

צוות מגזין אפוק

ב-20 בנובמבר הגיעו להסכמה נציגי המדינות שהשתתפו בוועידת האקלים במצרים (COP27) להקים קרן "הפסדים...

הגורמים וההשלכות של המשבר הכלכלי הנוכחי – פרופ' דוד פסיג

חדשות NTD

...

בנק קנדי השיק כרטיס אשראי העוקב אחר פליטות הפחמן של לקוחותיו. האם מדובר בשלב נוסף בדרך להגבלת הפליטות המותרות?

צוות מגזין אפוק

בנק בקנדה (Vancity) השיק בשיתוף עם "ויזה" כרטיס אשראי העוקב אחר פליטת...

אחרי שהשתלטו על בית הנבחרים, הרפובליקנים לא מבזבזים זמן: תיפתח חקירה נגד הנשיא ביידן בגין מעורבותו בעסקים של בנו

צוות אפוק

ועדת הפיקוח והרפורמה של בית הנבחרים תחקור את הנשיא ג'ו ביידן ואת...

שתפו: