כניסה
הרשמה לניוזלטר

סין צפויה להמשיך בתרגילים הימיים מסביב לאי שיגרמו נזק צנוע לתובלה הימית האזורית, אלא אם הנשיא החדש של טייוואן ישנה את התמונה

איל לוינטר | 9 ביוני 2024 | גיאו-פוליטיקה | 2 דק׳

פרשנות: התרגילים הסיניים סביב טייוואן – מה צפוי בהמשך השנה?

רקע

ב-23 במאי פתח צבא סין בתרגיל שכונה "החרב המשותפת 2024A" סביב טייוואן. התרגיל נמשך כיומיים ונחשב לגדול ביותר שקיימה סין מסביב לטייוואן מאז אפריל 2023, כאשר ערכה תרגיל בתגובה לביקורה של נשיאת טייוואן דאז, צאי אינג-וון, בארה"ב. התרגיל האחרון נערך במרחק של יותר מ-12 מייל ימי (כ-22 ק"מ) מחופי האי, כלומר מחוץ למים הטריטוריאליים של טייוואן, ולכן לא דחף את טייוואן להגיב צבאית.

לפי הפיקוד האזורי המזרחי של צבא סין, התרגיל התמקד ב"סיורי מוכנות ימיים ואוויריים, שליטה משותפת (של כוחות הים, האוויר והיבשה) בשדה הקרב, והתקפה מדויקת משותפת על מטרות מפתח". התרגיל גם כלל תמרונים סביב קבוצות איים של טייוואן הקרובות יחסית לסין (ראו טור נפרד בנושא בגיליון 379).

הפיקוד ציין כי התרגיל הוא "עונש לכוחות הבדלניים" הדוגלים בעצמאות טייוואן – אמירה המכוונת לנשיא טייוואן החדש ויליאם לאי, שבנאום ההשבעה שלו, ב-20 במאי, אמר כי טייוואן אינה כפופה לסין. התרגיל, לפי הפיקוד הסיני, נועד לשמש גם כ"אזהרה רצינית" מפני "התערבות ופרובוקציה" של כוחות חיצוניים.

התרגילים הסיניים לא רק נועדו לדמות פלישה לטייוואן, אלא בעיקר לדמות הטלת מצור עליה | מפה: מגזין אפוק

שתפו: