כניסה
הרשמה לניוזלטר

ישראל תוכל להגדיל את עצמאותה הביטחונית במספר סקטורים ספציפיים, אך תתקשה באחרים

איל לוינטר | 8 באפריל 2024 | גיאו-פוליטיקה | 2 דק׳

פרשנות: מדוע ישראל תמשיך להיות תלויה בסיוע האמריקני, גם אחרי שתנסה לפתח יכולות צבאיות עצמאיות?

רקע

ב-27 בפברואר נערכו הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית במדינת מישיגן, שקבעו מי יהיה המועמד הדמוקרטי בבחירות לנשיאות ארה"ב. אף על פי שניצחונו של ביידן היה ידוע מראש, פעילים דמוקרטים המבקרים את מדיניותו, במיוחד בנוגע לישראל, החליטו למחות ועודדו מצביעים דמוקרטים להצביע "לא מחויב" (אחת מאופציות ההצבעה לצד שמותיהם של המועמדים, שפירושה "אף אחד מהמועמדים").

הצבעות "לא מחויב" הן אמצעי המשמש את הבוחרים למחות נגד המועמד בפריימריז או להביע חוסר שביעות רצון מאפשרויות ההצבעה הקיימות. הופעתם של פתקי "לא מחויב" רבים בפריימריז, במיוחד במדינות מתנדנדות וחשובות כמו מישיגן, נתפסה על ידי קמפיין ביידן כדבר משמעותי. מדינות מתנדנדות נחשבות לקריטיות בבחירות לנשיאות ארה"ב מכיוון שתושביהן אינם מצביעים באופן עקבי לאותה מפלגה, ולכן כל אחד מהמועמדים, דמוקרטי או רפובליקני, יכול לנצח בהן ולהכריע כך את תוצאות הבחירות.

בממשל ביידן פירשו את הזינוק בהצבעות "לא מחויב" כחרם פוטנציאלי שאולי יוצא לפועל על ידי חלק מהמצביעים הדמוקרטים ביום הבחירות לנשיאות בנובמבר, כאשר יסרבו לתמוך בביידן עקב מדיניותו כלפי ישראל. אם מגמה זו תתפשט למדינות מתנדנדות נוספות, היא תוביל לשיעור הצבעה נמוך יותר, העלול בתורו לסכן את סיכוייו של ביידן לזכות באותן מדינות.

מטוס F-35 ישראלי מתוצרת אמריקנית | Jack Guez/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: