כניסה
הרשמה לניוזלטר

תא"ל במיל' אמיר אביבי, לשעבר סגן מפקד אוגדת עזה ומייסד תנועת "הביטחוניסטים", מסביר על פינוי האוכלוסייה מרפיח ומה על צה"ל לעשות

אורן שלום | 1 באפריל 2024 | גיאו-פוליטיקה | 5 דק׳

איך ישראל תפנה את האוכלוסייה מרפיח? "פינינו כבר מיליון אזרחים מצפון הרצועה והורדנו את כולם דרומה למרחק של 40 ק"מ. עכשיו אנו צריכים להזיז אותם רק 3-4 ק"מ"

תת אלוף (מיל') אמיר אביבי הוא מייסד יו"ר תנועת "הביטחוניסטים". בעברו שירת במגוון תפקידים בכירים בצה"ל, ביניהם סגן מבקר מערכת הביטחון, ראש לשכת הרמטכ"ל, סגן מפקד אוגדת עזה, מפקד חטיבת שגיא, מפקד גדוד 605 ומפקד בית הספר להנדסה קרבית.

"מה שהציבור רואה כרגע, זה שצה"ל השתלט על כל צפון הרצועה, וכמעט שלא היו שם בכירים או חטופים", אומר אביבי. "נכנסו לחאן יונס, אמרו שזו עיר הבירה של חמאס וכולם שם – וכלום. פועלים במחנות המרכז, כלום. בסוף הם כולם נסוגו לרפיח, כי כל פעם שצה"ל נכנס למקום מסוים, הם נסוגו למקום הבא. ומה לעשות, ברפיח זה נגמר, זה פיזיקה.

"אחרי רפיח יש את הקיר עם מצרים. זה לא אומר שלא יכול להיות שאיזה בכיר יצליח לברוח למצרים, אבל בגדול המצרים מנסים די לעשות בונקר שם. וכשצה"ל ייכנס לרפיח, שם החמאס יוכרע. גם החטופים וגם ההנהגה נמצאים שם. לכן, הכניסה הזאת היא שתשנה את הכול. שום דבר לא יהיה דומה למה שהיה עד עכשיו".

עזתים עוזבים את ביתם לכיוון דרום רצועת עזה, 13 באוקטובר 2023 | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: