כניסה
הרשמה לניוזלטר

הטורקים חווים אינפלציה בשיעורים דו ספרתיים כבר מאז 2017. הבנק המרכזי של טורקיה דיווח על העלייה כשברקע התפטרותה של נגידת הבנק המרכזי בשבוע שעבר

גיא חדד | 7 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

טורקיה: האינפלציה בשיעור השנתי הגבוה ביותר מאז יולי 2023

הבנק המרכזי של טורקיה הודיע ה-5 בפברואר על עליית האינפלציה בשיעור חודשי של 6.7 אחוז – השיעור הגבוה ביותר מאז אפריל 2022. כמו כן, השיעור השנתי הנוכחי של קרוב ל-65% הוא הגבוה ביותר מאז יולי 2023.

הטורקים חווים אינפלציה בשיעורים דו ספרתיים כבר מאז 2017. ב-2022, שיעור האינפלציה נסק ל-72.2%. למרות זאת, עד לפני כשנתיים נמנעה טורקיה מהעלאת ריבית משמעותית. המצב השתנה כאשר נגידת הבנק המרכזי, חאפיזֶה גאי ארקאן, נכנסה לתפקידה והנהיגה מדיניות קשוחה של העלאת הריבית המוניטרית במטרה לרסן את האינפלציה, בה נחלה הצלחה. גורמים ברחבי העולם בירכו את טורקיה על מדיניות זו, ביניהם קרן המטבע הבינלאומית.

ביום שישי האחרון התפטרה ארקאן מתפקידה על רקע האשמות כלפי משפחתה, אותן פרסם האתר הטורקי Sözcü ב-18 בינואר. לפי הדיווח באתר, עובדת הבנק המרכזי טענה כי ארול ארקאן, אביה של חאפיז גיי ארקאן, פיטר אותה משום שביקשה לא לעבוד עד שעות מאוחרות, וכי הוא מציק לעובדים. כמו כן טענה כי משפחת ארקאן סגרה את המתקן החברתי של הבנק ואת מחנה איזמיר לעובדים נוכחיים וגמלאים לשימושם הפרטי, וכי ארול ארקאן מחלק הוראות למנהלים הכלליים בבנק, למרות שאינו נושא בתפקיד ניהול רשמי. ארקאן כינתה את האשמות האלה בחשבון ה-X שלה "מופרכות", אולם בפוסט מאוחר יותר ב-X כתבה שהחליטה להתפטר כדי למנוע פגיעה במשפחתה בעקבות "רצח האופי" שנעשה לה.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, במסיבת עיתונאים באנקרה, טורקיה, 24 בינואר 2024 | צילום: ADEM ALTAN/AFP via Getty Images

שתפו: