כניסה
הרשמה לניוזלטר

סאליבן התראיין למספר רשתות תקשורת בארה"ב והתייחס גם לעסקת החטופים: "אני לא יכול להגיד שזה ממש מעבר לפינה"

דורון פסקין | 4 בפברואר 2024 | גיאו-פוליטיקה | 3 דק׳

היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן: יש לפלסטינים הזכות לחזור לבתיהם בעזה

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, התראיין היום במספר ערוצי תקשורת בארה"ב והתייחס למספר נושאים עיקריים – מתקפת צבא ארה"ב בסוף השבוע נגד מיליציות פרו איראניות בעיראק ובסוריה לאחר הרג שלושה חיילים אמריקנים על אדמת ירדן, עסקת החטופים, האפשרות שארה"ב תתקוף באיראן והמצב ברצועת עזה.

בריאיון ל-CBSNEWS נשאל סאליבן האם הוא עומד באמירה שלו לפיה לפלסטינים בעזה יש זכות לחזור לבתיהם. סאליבן ענה: "אני עומד מאחורי ההצהרה שלי. זו לא ההצהרה של ג'ייק סאליבן. זו הצהרת מדיניות הממשל, השר בלינקן פרסם אותה במלואה. אנחנו לא רוצים לראות נסיבות שבהן ישראל כובשת את עזה, או שיש מאמץ לעקור לצמיתות פלסטינים מבתיהם".

בריאיון לרשת NBC, דיבר סאליבן על התקיפות של צבא ארה"ב כלפי מליציות פרו איראניות בסוריה ובעיראק בסוף השבוע, ואמר כי התקיפות היו אפקטיביות. "אנו מאמינים שלהתקפות הללו היה אפקט טוב, והן הורידו במידה משמעותית את היכולות של המיליציות הללו לתקוף אותנו". לדבריו, לא ידוע לארה"ב כרגע על נפגעים אזרחים בתקיפות. "הצבא עדיין בוחן את זה", הוא ציין. "אנחנו יודעים שהמטרות שתקפנו היו לחלוטין מטרות תקפות מנקודת מבט של נטרול האמל"ח והאנשים שתקפו כוחות אמריקנים. אנחנו בטוחים במטרות שתקפנו".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, 4 בפברואר 2024 | צילום: Chip Somodevilla/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: