כניסה
הרשמה לניוזלטר

בהופעה לפני בית הנבחרים, סקר ראש ה-FBI כריסטופר ריי את האיום הסיני על ארה”ב בתחום הסייבר, והדגיש: “המק”ס היא האיום המכונן של דורנו”

דורון פסקין | 2 בפברואר 2024 | גיאו-פוליטיקה | 3 דק׳

ה-FBI מזהיר: סין פיתחה יכולות סייבר שעלולות לפגוע בכל רגע בתשתית הקריטית של ארה”ב

איומי הסייבר של ממשלת סין מכוונים כעת לכלל האוכלוסייה האמריקנית, והאיום שסין מציבה כלפי הביטחון הלאומי של ארה"ב מחייב השקעה רבה יותר ביכולות של ה-FBI; כך הזהיר מנהל הבולשת הפדרלית, כריסטופר ריי, את המחוקקים כאשר הופיע ב-31 בינואר בפני הוועדה הנבחרת של בית הנבחרים, בנושא "התחרות האסטרטגית בין ארצות הברית למפלגה הקומוניסטית הסינית".

ריי פתח בכך שהדגיש שדבריו הבאים אינם מכוונים כלפי העם הסיני, ובטח שלא כלפי סינים אמריקנים, שתורמים רבות למדינה ופעמים רבות הם עצמם קורבנות לתוקפנות של המפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס). "כאשר אני מדבר על האיום שמציבה סין, כוונתי היא לממשלת סין, המונהגת בידי המק"ס. הפעולות המסוכנות של סין – המתקפה הרב-כיוונית של סין על הביטחון הלאומי והכלכלי שלנו – הופכות אותה לאיום המכונן של דורנו".

מאמציה של סין לגנוב קניין רוחני אמריקני כדי להשיג יתרון כלכלי וצבאי על פני ארה"ב, תוך שימוש באמצעי סייבר מרושעים וריגול מסורתי כאחד – לא פסקו. אבל היקף פעילויות הסייבר הזדוניות שלה התרחב כדי לתקוף את התשתית הקריטית של האומה שלנו, אמר ריי למחוקקים במהלך הדיון, כאשר ניסה לאמוד את הסיכונים שמאמצי הסייבר של המק"ס מציבים לביטחון הלאומי של ארה"ב.

צילום: Nicolas Asfouri/AFP via Getty Images

שתפו: