כניסה
הרשמה לניוזלטר

למרות שחוסל כישות מדינית בעיראק ובסוריה ב-2019, הארגון הג’יהאדיסטי עדיין פעיל – ומסוגל להוציא לפועל פיגועים משמעותיים בעולם כדי לקדם את מטרותיו

דורון פסקין | 8 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

הפיגוע באיראן מהווה תזכורת שדאע”ש חי וקיים

איראן הכריזה בסוף השבוע כי עצרה את כל החשודים המעורבים בפיגוע הכפול שאירע בשבוע שעבר בכרמאן בידי שני מחבלים מתאבדים, ובו נהרגו 89 בני אדם ונפצעו 286 נוספים. לפי סוכנות הידיעות הרשמית IRNA, התובע של העיר כרמאן, מהדי בח'שי, הודיע כי בסך הכל נעצרו 32 חשודים שנמצאים בשלבי חקירה ראשונית. לא נמסרו כל פרטים על העצורים.

את האחריות לפיגוע הקטלני קיבל ארגון דאע"ש, אפשרות שאינה נשללת גם על ידי הרשויות האמריקניות. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, שנשאל על הפיגוע, אמר לכתבים שארה"ב אינה בעמדה שיכולה לפקפק בטענת שדאע"ש הוא זה שאחראי למתקפה שאירעה ביום רביעי שעבר.

הפיגוע בכרמאן מהווה תזכורת כי למרות שדאע"ש חוסל כישות מדינית בעיראק ובסוריה בשנת 2019, הוא עדיין פעיל ומסוגל להוציא גם כיום פיגועים משמעותיים באזורים שונים של העולם. בייחוד נכונים הדברים כלפי שלוחת "דאע"ש ח'ורסאן", שעל הקמתה הוכרז בשנת 2015. מטרתו של ענף זה של הארגון הג'יהאדיסטי היא להקים ח'ליפות אסלאמית באזור ח'ורסאן, הכולל את אפגניסטן, חלקים מפקיסטן, מרכז אסיה ואיראן.

זירת הפיגוע בכרמאן, איראן, ב-3 בינואר 2024 | צילום: MAHDI/Middle East Images/AFP via Getty Images

שתפו: