כניסה
הרשמה לניוזלטר

התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, תיאר את פרשיית הריגול כאחת מ"ההסתננויות ארוכות הטווח ובדרגים הגבוהים ביותר" של מרגל זר בהיסטוריה של ארה"ב

יובל גומא | 5 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

שגריר ארה"ב לשעבר מואשם בריגול למען קובה. "שימש כסוכן של ממשלת קובה במשך 40 שנה"

דיפלומט בדימוס של משרד החוץ האמריקני, ששירת במועצה לביטחון לאומי וכיהן כשגריר, נעצר במסגרת קובלנה פלילית שהוגשה נגדו, לפיה פעל במשך עשרות שנים כסוכן חשאי של המשטר הקובני.

בהודעה של משרד המשפטים של ארה"ב נמסר כי הדיפלומט הוא ויקטור מנואל רוצ'ה, בן 73 ממיאמי, פלורידה. בהודעה הוצגו גם דבריו של התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד: "אנו טוענים שבמשך למעלה מ-40 שנה, ויקטור מנואל רוצ'ה שימש סוכן של ממשלת קובה ושירת במספר תפקידים בממשלת ארה"ב שסיפקו לו גישה למידע שאינו ציבורי ויכולת להשפיע על מדיניות החוץ של ארה"ב". גרלנד תיאר את פרשיית הריגול כאחת מ"ההסתננויות ארוכות הטווח ובדרגים הגבוהים ביותר" של מרגל זר בהיסטוריה של ארה"ב.

בקובלנה פלילית שהוגשה ב-1 בדצמבר, נכתב כי רוצ'ה, במקור מקולומביה, קיבל אזרחות אמריקנית ב-1978 וכי ב-1981 החל לפעול כסוכן סמוי של ראש הביון הקובני. עוד נטען כי במסגרת הניסיון להרחיב את תפקידו כמרגל, רוצ'ה הגיש בקשה ואף התקבל לעבודה במשרד החוץ האמריקני, בו שירת בין השנים 2002-1981 במספר תפקידים שסיפקו לו גישה למידע מסווג. בתפקידו האחרון במשרד החוץ, שירת רוצ'ה כשגריר ארה"ב בבוליביה.

ויקטור מנואל רוצ'ה, 11 ביולי 2001 | צילום: GONZALO ESPINOZA/AFP via Getty Images

שתפו: