כניסה
הרשמה לניוזלטר

רג'וב, המכהן כמזכיר הוועד המרכזי של תנועת הפת"ח, וכשר הנוער והספורט בממשלת הרשות הפלסטינית, הטיל את האחריות למתקפת חמאס על ישראל, ואיים כי מדובר רק בתחילת הפיצוצים: "הפיצוץ הבא, והאלים ביותר, יהיה בגדה המערבית"

דורון פסקין | 27 בנובמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

ג'יבריל רג'וב: מתקפת 7 באוקטובר הייתה חלק "ממלחמת הגנה" של הפלסטינים

ג'יבריל רג'וב, המכהן כמזכיר הוועד המרכזי של תנועת הפת"ח, נשיא התאחדות הכדורגל הפלסטינית ושר הנוער והספורט בממשלת הרשות הפלסטינית, הצהיר בראיון שנתן לערוץ הטלוויזיה Egypt MBC ב-23 בנובמבר כי הטבח שביצעו מחבלי חמאס בישראל ב-7 באוקטובר היה חלק "ממלחמת הגנה" של הפלסטינים: "מה שקרה ב-7 באוקטובר האחרון חייב להיות נקודת מפנה בהטלת האחריות על הכיבוש הזה עקב פשעיו", אמר. "מה שקרה ב-7 באוקטובר לא הגיע משום מקום, והאחריות למה שקרה היא על המשך הפשעים של הכיבוש הזה, כי מה שקרה היה חלק ממלחמת הגנה מצד הפלסטינים".

רג'וב איים שמה שקרה בגבול הרצועה עשוי להיות רק ההתחלה לעוד הסלמה באזורים אחרים: "זו תהיה בוודאות תחילת הפיצוצים, והפיצוץ הבא והאלים ביותר יהיה בגדה המערבית. מה שקורה בגדה המערבית, הכוללת 700,000 מתנחלים ישראלים, הוא מצב שנוגע לכל מה שקשור להיבטים של חיים וקדושה, וקשור אפילו לעצי הזית, בתי הספר, המסגדים והכנסיות שלנו. לכן, הפיצוץ הבא והאלים ביותר יהיה בגדה המערבית".

רג'וב, שבעבר היה ראש הביטחון המסכל בגדה המערבית מטעם הרשות הפלסטינית, הוסיף וטען שישראל נשלטת כיום על ידי סוג של "ניאו נאצים": "מה שקרה בטול כרם ולפני כן בג'נין, חברון ובית לחם, הוא המטרה האמיתית של הכיבוש הזה, שהיא לקבור את הזהות הלאומית הפלסטינית, ולפתור את הסכסוך על ידי חיסול הסוגיה הפלסטינית. יש אמירות של כולם, במיוחד המצרים והירדנים, שהם הצדדים המושפעים ביותר מהמשך הסכסוך הזה, שמאיים גם על היציבות האזורית והעולמית – שהפיצוץ שאירע ב-7 באוקטובר הוא תגובה טבעית לטרור הזה, כי מי ששולט בישראל הוא מודל של ניאו-נאצים, והכיבוש הפשיסטי הזה הפך לביצה טובענית".

ג'יבריל רג'וב, 2 ביולי 2020 | צילום: ABBAS MOMANI/AFP via Getty Images

שתפו: