כניסה
הרשמה לניוזלטר

גרשון הכהן, לשעבר מפקד עוצבת געש ומפקד הגיס הצפוני, אומר: "בכל מקום שבו יש אסון המוני שהוא חסר תקדים, האזרח חייב להבין שציפיותיו מהמדינה הן ציפיות שווא כי המדינה לא מסוגלת לטפל באירועים שהם חסרי תקדים"

דור לוינטר | 7 באוקטובר 2023 | חדשות | 1 דק׳

אלוף במיל' גרשון הכהן: כל אב חייב ללמד את בנו להגן על עצמו, צריך לאפשר לכל אזרח העומד בתנאים בסיסיים לשאת נשק

"התפיסה ההומניסטית שלי אומרת שכל אב חייב ללמד את בנו קרוא וכתוב, ללמד כישורי חיים בסיסיים, אבל גם ללמד את בנו להתגונן", אומר אלוף במיל' גרשון הכהן, לשעבר מפקד עוצבת געש, מפקד המכללות הצבאיות, מפקד הגיס הצפוני ומפקד הגיס המטכ"לי. לדבריו, צריך לאפשר לכל אזרח העומד בתנאים בסיסיים, לשאת נשק כדי שיוכל להגן על עצמו.

"בעבר, ההגנה של מדינת ישראל, במיוחד ביישובי הספר, התבססה על ההנחה שהמתיישבים הם חלוצים, הם חלק ממערך התמיכה לכוחות ההגנה. אבל מדינת ישראל הליברלית זנחה את הרעיון הזה שלתושבים בספר יש מעמד כזה, בין היתר כי אין לה בכלל תודעה של ספר. הרעיון הוא שספר זה מרחב שהריבון לא שולט בו באופן מלא. יש שם טלטלות המצריכות מערכת של בולמי זעזועים.

"הבעיה היא שמדינת ישראל לא רצתה לעשות את מה שהיא מחויבת לעשות – לצייד אותם, לחמש אותם ולארגן אותם להגנה. חוץ מכיתת כוננות, אין ביישובים מה שהיה בעבר – מפקד שיש לו סמכויות פיקוד, ושברגע חירום היישוב כולו הופך למוצב צבאי. ככה היו כל הקיבוצים בתש"ח. הם היו חלק ממערכת הלחימה. היישובים היום לא בנויים כך, האזרחים לא מאורגנים לזה. צה"ל מתנגד לזה.

אלוף (מיל’) גרשון הכהן | קרדיט תמונה: אתר הביטחוניסטים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: