כניסה
הרשמה לניוזלטר

ריאיון עם תת אלוף (מיל') אמיר אביבי, יושב ראש תנועת "הביטחוניסטים" ומייסדה. אמיר שירת במגוון תפקידים בכירים בצה"ל, בהם סגן מבקר מערכת הביטחון, ראש לשכת הרמטכ"ל, סגן מפקד אוגדת עזה, מפקד חטיבת שגיא, מפקד גדוד 605 ומפקד בית הספר להנדסה קרבית

דור לוינטר | 7 באוקטובר 2023 | חדשות | 4 דק׳

"אין שום ברירה אלא לכבוש את עזה, להטיל ממשל צבאי ולטהר את המקום הזה מנוכחות של מחבלים ותשתיות"

איך קורה שכל הכוחות האלה עוברים מרצועת עזה לישראל ללא הפרעה? יש תמונות של שיירות של אופנועים וכלי רכב נכנסים לתוך תחומי ישראל.

"אין ספק שיש פה מחדל מודיעיני, אנחנו נתפסים פה בהפתעה גמורה. וככל הנראה, בהיעדר מודיעין, גם לא היה תגבור כוחות. החמאס והג'יהאד מנהלים הרבה מאוד אימונים במטרה להצליח לעבור מכשולים כאלה ואחרים כמו הגדר. אין מכשול שהוא מכשול אבסולוטי, וכנראה שהם פרצו בכמה מקומות את המכשול דרך הפרצות. מצב הכוננות בגזרה הדרומית וברצועת עזה לא היה גבוה ולא היה שם תגבור, וככל היוצא מזה הם הצליחו להפתיע וממש להגיע לישובים ולצמתים.

"בשונה מכל מה שראינו ב-20 השנים האחרונות, לא יהיה מנוס – צריך לתמרן לתוך עזה ולהכריע את החמאס. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מציאות של כוח צבאי, עם עשרות אלפי רקטות וגדודים שלמים של מחבלים, שמתחמשים אין סוף. אנחנו רואים שלמרות שלפני שנתיים וחצי במשך שבועות תקפנו ולכאורה פגענו קשה ביכולות, בסופו של דבר המהירות שבה הם מתאוששים היא גדולה וגם אין הרתעה. בסופו של דבר רק דבר אחד יכול להרתיע מלעשות פעולה כמו שהם עשו וזה החשש מכיבוש והשמדה שלהם.

יו"ר תנועת הביטחוניסטים תא”ל (מיל’) אמיר אביבי | מתוך אתר הביטחוניסטים, צילום: רמי זרנגר

שתפו: