כניסה
הרשמה לניוזלטר

"מדובר בסוג חדש וחסר תקדים של מלחמה שהאמריקנים, נאט"ו, ארגון הסחר העולמי והאו"ם לא יבינו ולא יוכלו להתנגד לו". ריאיון מיוחד עם גנרל רוברט ספלדינג, עד לא מזמן האסטרטג הראשי לנושא סין של יו"ר המטות המשולבים בפנטגון, המזהיר מהאסטרטגיה של סין להשתלט על העולם עד 2049

יאן יקיאלק | 9 במאי 2023 | גיאו-פוליטיקה | 18 דק׳

לוחמה בלתי מוגבלת – המדריך הסיני להשתלטות על העולם

גנרל רוברט ספלדינג היה קצין בחיל האוויר האמריקני שהטיס מטוסי חמקן מפציצים מדגם 2-B, כאשר קרא לראשונה, ב-1999, את הספר "לוחמה בלתי מוגבלת" (Unrestricted Warfare) שכתבו שני קולונלים בצבא סין. "אף על פי שהגישה הרווחת בצבא הייתה 'פשוט תטיס את המטוסים', בתור קצין בחיל האוויר האמריקני חשבתי שחלק מהעבודה היום-יומית שלי זה להבין את התמונה הגדולה. קראתי את הספר והייתה בו תחושה של מסתורין, של הצצה למוח של המפלגה הקומוניסטית הסינית", הוא אומר.

"בפעם השנייה שקראתי את הספר, ב-2014, כבר הייתי האסטרטג הראשי לנושא סין של יו"ר המטות המשולבים בפנטגון (שהוא היועץ הצבאי הראשי לנשיא ארה"ב, י"י). התבוננתי מקרוב בכל מה שעשתה סין מאז 1999 – מבחינת היחסים הכלכליים, הצבאיים, הדיפלומטיים והטכנולוגיים שלה עם שאר העולם – והספר פתאום קיבל חיים. הבנתי שזהו הספר החשוב ביותר להבנת סין העכשווית.

"הספר 'לוחמה בלתי מוגבלת' משרטט את התוכנית העיקרית של סין להחליף את ארה"ב כמעצמה הכלכלית, הפוליטית והאידיאולוגית הגדולה בעולם. הוא מראה כיצד סין הטוטליטרית מתכננת לשלוט במערב באמצעות אסטרטגיה מקיפה וארוכת טווח הכוללת כמעט כל אמצעי שניתן לחשוב עליו: החל מחבלה תאגידית ועד ללוחמת סייבר ולדיפלומטיה לא ישרה; מהפרות של דיני הסחר הבין-לאומיים ודיני הקניין הרוחני ועד לניצול לרעה של המערכת הפיננסית העולמית. כפי שניסח זאת אחד המחברים: 'הכלל היחיד בלוחמה בלתי מוגבלת הוא שאין כללים'".

US Air Force/Public Domain

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: