כניסה
הרשמה לניוזלטר

ריאיון מיוחד עם דונלד טראמפ, לשעבר נשיא ארה"ב, על המצב מול אוקראינה, על תרבות הווקיזם, היציאה מאפגניסטן, הגרעין האיראני, הרשת החברתית החדשה שהקים וגם הפרשה האחרונה שמטלטלת את ארה"ב – פרשת הריגול אחריו

״נראה כאילו לא אכפת להם אם יהיה לאיראן נשק גרעיני. אם הוא ייתן לזה לקרות לדעתי ישראל תחדל מלהתקיים. זה יהיה אחד הרגעים הטרגיים בהיסטוריה״

הרבה קרה בעולמו של דונלד טראמפ מאז שאיבד את הנשיאות ליריבו ג'ו ביידן. נסענו למאר-א-לאגו לשוחח עם הנשיא ה-45 של ארה"ב, שעבר להתגורר באחוזה המפוארת שלו בפאלם ביץ', פלורידה, משם הוא מפקח על "קבוצת המדיה והטכנולוגיה של טראמפ" (TMTG). הקבוצה פיתחה "רשת חברתית" חדשה אחרי שפייסבוק, אינסטגרם (שבבעלות פייסבוק), יוטיוב (שבבעלות גוגל) וטוויטר השביתו את חשבונותיו של הנשיא לשעבר בתחילת 2021.

עוד על כך בהמשך, וגם על הפרשה האחרונה שמטלטלת את ארה"ב – טענתו של החוקר המיוחד ג'ון דורהאם, שמונה על ידי התובע הכללי של ארה"ב, כי אדם המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית ניצל גישה שהייתה לו לנתוני מחשב בבית הלבן ובמעונו הפרטי של טראמפ כדי לרגל אחריו. במסמך שהוגש לבית המשפט נכתב כי מטרת הריגול הייתה לבסס "מסקנות" ו"נרטיב" הקושר בין טראמפ לממשלת רוסיה.

אבל לפני שנגיע לכך, לטראמפ חשוב לדבר על כמה נושאים אחרים – העיקרי שבהם הוא החזרת הכבוד של ארה"ב. "אתה חייב לגרום לפוטין, לשי ג'ין-פינג, לקים ג'ונג-און ולמנהיגי איראן לכבד אותנו שוב. אתה צריך להבטיח שהם יודעים שהמדינה הזו נמצאת כאן, ושהיא כאן להישאר, ושאנחנו לא מוכנים לקבל נונסנס. הדבר הראשון זה התקציב הצבאי שלנו – הם (ממשל ביידן) חתכו אותו. סין בונה צבא גדול שאף אחד לא ראה קודם, ואנחנו חותכים את התקציב הצבאי שלנו. אסור לתת לזה לקרות. [...] אתה צריך להרוויח את הכבוד שלהם. כרגע פוטין כבר לא מכבד עוד את המדינה שלנו. לכן הם (רוסיה) עושים את מה שהם עושים באוקראינה".

The Epoch Times

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: