כניסה
הרשמה לניוזלטר

הבלבול שבין הלובי היהודי ללובי הישראלי

לורנס סולומון | 10 ביוני 2021 | גיאו-פוליטיקה | 7 דק׳

האם היהודים תומכים בנו?

אחת מהנחות היסוד השגויות היא שיהודים תומכים ביהודים. המבצע האחרון בעזה, שהעלה ביקורת חריפה נגד ישראל, הזכיר נתון שרבים שוכחים – מרבית מבקרי מדינת ישראל הם יהודים, בעוד שמרבית מגניה אינם יהודים.

בארה"ב קיימים שני צדדים מנוגדים – "הלובי היהודי" ו"הלובי הישראלי". הלובי הישראלי הוגדר ב-2007 בספרו של פרופ' ג'ון מירשהיימר The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy. פרופ' מירשהיימר כתב כי הלובי מורכב מ"קואליציה רופפת של יחידים וארגונים הפועלים באופן פעיל כדי לכוון את מדיניות החוץ של ארה"ב לכיוון פרו-ישראלי".

הלובי הפרו-ישראלי בהחלט חזק, כפי שטוענים מבקרים רבים של ישראל בהם אילהן עומאר ואלכסנדריה אוקסיו קורטז מהמפלגה הדמוקרטית, ובצדק. הלובי כולל לא רק ארגונים יהודיים לא ממשלתיים כמו איפא"ק, "הליגה נגד השמצה" ו"ארגון ציוני אמריקה", אלא גם מיליארדרים יהודים כמו מייקל בלומברג ומרים אדלסון, ורשימה ארוכה של יהודים בולטים כמו אלן דרשוביץ, שכתב ספרים רבים בנושא הלגיטימיות של מדינת ישראל, דניס פרגר, שסרטוני הווידאו שלו (PragerU) צברו 5 מיליארד צפיות, והעיתונאי בן שפירו, מייסד אתר החדשות והדעות "The Daily Wire", הנחשב אחד מאתרי החדשות השמרניים הגדולים באמריקה.

מימין - מציינים בלוס אנג'לס את יום הנכבה. משמאל - רפובליקנים במסיבת עיתונאים לתמיכה בישראל | צילום מימין: Patrick T. Fallon/AFP via Getty Images | צילום משמאל: Kevin Dietsch/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: