כניסה
הרשמה לניוזלטר

טראמפ כבר הורה למגן תשתיות אמריקניות ולהתכונן לתסריט של מתקפה. האם איראן מהווה איום דומה על ישראל?

איל לוינטר | 14 במאי 2019 | גיאו-פוליטיקה | 5 דק׳

האם לוויינים של צפון קוריאה מעל שמי ארה"ב נושאים פצצות גרעיניות?

לפני כשנתיים וחצי אמר לי יון מיחאי פצ'פה, שעמד בראש שירות ביון החוץ של רומניה בזמן המלחמה הקרה ונחשב למרגל הקומוניסטי הבכיר ביותר שערק אי פעם למערב, כי האיום הגדול ביותר כיום על המערב ובמיוחד על ארה"ב הוא שמישהו יעשה שימוש בפצצה גרעינית בחלל, מעל שטח ארה"ב. התוצאה תיצור "פעימה אלקטרו-מגנטית" (Electromagnetic Pulse – EMP) שתפיל את רשת החשמל
האמריקנית ואת התשתיות הנחוצות. "ארגון טרור יכול להוציא כעת לפועל מתקפה כזו בצורה קלה מאוד, על ידי שימוש בטיל סקאד סובייטי ישן שישוגר לחלל מסירת דייגים", אמר פ'צפה. "לפי מומחים גדולים בארה"ב לתחום, כל אסונות העידן המודרני יחווירו בהשוואה לקטסטרופה שמתקפה כזו תגרום".

לא לגמרי האמנתי לפצ'פה באותם ימים. דבריו נשמעו הגזמה פראית או נבואת זעם רשלנית. אולם דו"ח שפרסמה לאחרונה מחלקת ההגנה של ארה"ב (DOD), לאחר שהוסר מעליו הסיווג הביטחוני, אישש את דבריו. הדו"ח מזהיר כי לצפון קוריאה יש שני לוויינים המסתובבים במסלול מעל אמריקה ועלולים לשאת פצצות גרעיניות שמטרתן לגרום ל"פעימה אלקטרו-מגנטית". אם זה לא מספיק, רשת התקשורת הממלכתית של צפון קוריאה (KCNA) – השופר הרשמי של המשטר – ציטטה בתחילת ספטמבר 2017 את מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, באומרו כי פצצת המימן שהם פיתחו יכולה לשמש גם לצורך "מתקפת EMP בהתאם למטרות אסטרטגיות".

מפה: מחלקת ההגנה של ארה"ב

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: