כניסה
הרשמה לניוזלטר

הם תמרנו את מייסד CNN, ניצלו את איל ההון רופרט מרדוק והשפיעו על תפיסת העולם של מדינה שלמה. הכירו את אופן הפעולה של הטלוויזיה הסינית CCTV שכעת מכוונת את פעילותה לישראל

איל לוינטר | 30 ביוני 2014 | גיאו-פוליטיקה | 12 דק׳

היד הסינית שמתמרנת את הטלוויזיה

גם הטלוויזיה החינוכית חתמה על הסכם עם CCTV לפני כחצי שנה. במסגרת ההסכם יופקו 100 פרקים לסדרה חדשה ללימודי סינית. “יכול להיות שהמימון המלא או החלקי יהיה של הסינים כחלק מהרצון שלהם להפיץ את התרבות הסינית בעולם. עכשיו אנחנו במגעים לשיתופי פעולה נוספים״, אמר לכלכליסט בדצמבר אלדד קובלנץ, מנכ״ל החינוכית.

עברה חצי שנה, ולישראל הגיעה מאז כמות גדלה של סינים שסגרו עסקאות גדולות אחרות. כפי שכתבנו כאן בגיליון מארס, עסקאות רבות עם חברות ממשלתיות סיניות לא מתבצעות רק למטרות עסקיות. הן משמשות ככלי של המשטר הסיני להרחיב את השפעתו. כך גם לגבי העסקאות עם תחנת הטלוויזיה CCTV או עם כלי תקשורת סיניים אחרים, שעשויות להיות להן השלכות מרחיקות לכת שחשוב להכיר.

בניין תחנת הטלוויזיה CCTV בבייג’ינג. Getty Imagesלפני כחצי שנה חתם ערוץ 10 על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח עם תחנת הטלוויזיה הגדולה בסין - CCTV, בשווי מוערך של מאות אלפי דולרים. הכסף יושקע בתוכניות שתפיק CCTV שישודרו בערוץ 10. בהמשך צפויות לצאת לדרך הפקות משותפות לשני הערוצים. CCTV משודרת בימים אלו גם בחברות הוט וייס, ועל פי הערכות שונות, צופים בה כ-1.5 מיליארד איש - כמות הצופים הגדולה בעולם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: