כניסה
הרשמה לניוזלטר

מיהו היועץ הכלכלי שמכווין את המועמד לנשיאות, ומדוע התזה שלו ש״סין הורגת אותנו״ הצליחה להשפיע גם על הקמפיין של ברני סנדרס והילארי קלינטון. ״זה בכלל לא עניין של דמוקרטים ורפובליקנים, זה עניין של נכון ומוטעה – אם לא נפתור את הבעיה הסינית, לא נפתור את הבעיות הכלכליות שלנו״, הוא אומר בראיון לאפוק טיימס

איל לוינטר | 23 בספטמבר 2016 | גיאו-פוליטיקה | 12 דק׳

איש הסוד שמושך בחוטים של טראמפ

לא רבים מכירים את נבחרת היועצים הכלכליים שלוחשים לאוזנו ומעצבים את מדיניותו של המועמד לנשיאות, דונלד טראמפ. 13 איש נמנים על הנבחרת וביניהם מנהלי חברות נדל״ן, טייקון בנקאות מטקסס, וגם מי שהיה עוזר שר האוצר בשלטונו של רייגן.

אבל בתוך החבורה הזו נמצא גם כלכלן מסוג אחר – איש אקדמיה שמושך בחוטים מאחורי הקלעים ומשפיע כנראה יותר מכל האחרים על מדיניותו הכלכלית של איל ההון – פרופ' פיטר נבארו מאוניברסיטת קליפורניה, אירווין. ״התפקיד שלי במערכת הבחירות הוא לוודא שהניתוח הכלכלי חזק כסלע, שהעובדות נכונות״, הוא אמר לאחרונה לרשת בלומברג.

אבל נבארו עושה הרבה יותר מזה גם בתוך הקמפיין וגם מחוץ לו. עם דוקטורט מהרווארד בידו, הפך נבארו במשך השנים לאחד הכלכלנים הפרודוקטיביים ביותר בארה״ב. הוא חקר וכתב על אין-ספור נושאים שונים ומגוונים – מתרומה לצדקה, מחיר הטרור, ועד למאמרים בנושאי עלויות אנרגיה גרעינית.

הנושא הסיני השפיע על הקמפיין של ברני סנדרס והילרי קלינטון | Justin Saglio_AFP_Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: