כניסה
הרשמה לניוזלטר

האם ייתכן שמאחורי מחאות האביב הערבי במצרים ובתוניסיה, שנראו כמחאות ספונטניות, עמד איש עסקים יהודי שפועל לשנות משטרים שאינם מוצאים חן בעיניו?

היהודי העשיר שמנווט את המהפכות הפוליטיות

נפילת הבנקים ביוון, ההתנגדות האוקראינית לרוסיה, ההפיכה בתוניס, החלפת משטרו של מובארכ ונפילתו של מילושביץ׳ - האם יש קשר בין כל האירועים? אם בוחנים לעומק, מגלים מכנה משותף מעניין, איש אחד, שפעולותיו עשויות להמשיך לשנות את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו. אם נבחן את פעולותיו, אולי גם נוכל לחזות כמה מהתהפוכות הבאות בעולם.

את המסע הזה נתחיל בשנת 2011 בקהיר, מצרים – כאשר ממשלת מובארכ נופלת - סיפור שלמעשה התחיל ארבע שנים קודם לכן, ב-2008, כאשר עובדים במפעל טקסטיל ממשלתי בעיירה מצרית מכריזים שהם פותחים בשביתה בגלל מחירי המזון הגבוהים והשכר הנמוך.

השביתה תופסת את תשומת ליבה של קבוצת “גיקים״ הנמצאת במרחק שעה נסיעה משם, שמחליטה לפתוח דף פייסבוק ולארגן דרכו הפגנות ושביתות ברחבי מצרים, כאות הזדהות עם עובדי מפעל הטקסטיל. להפתעתם, כ-70 אלף עוקבים מצטרפים לעמוד במהרה.

המיליארדר היהודי ג׳ורג׳ סורוס. היד הנעלמת שמכוונת תהליכים פוליטיים בעולם? | Eric Piermont/AFP/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דיווח: מאחורי רבים מהמאהלים בקמפוסים בארה"ב עומדים ארגונים הנתמכים על ידי המיליארדר ג'ורג' סורוס, דיוויד רוקפלר ג'וניור ופליס גלמן

קרן זריהן

בתחקיר שפרסם הניו יורק פוסט הוצג כיצד מועברים כספים לעמותות פרו פלסטיניות שעומדות מאחורי המאהלים וחלק מהמחאות בקמפוסים

מנהל נאס"א: סין עלולה לנסות להשתלט על חלקים מהירח למטרות צבאיות

קרן זריהן

בדיון תקציבי בבית הנבחרים האמריקני דרש מנהל נאס"א, ביל נלסון, למעלה מ-25 מיליארד דולר עבור הסוכנות, כדי לאפשר לה להתמודד ב"מרוץ החלל" מול סין

לראשונה מזה 5 שנים: משלחת בכירה מצפון קוריאה יצאה לביקור רשמי באיראן

קרן זריהן

במערב מודאגים משיתוף פעולה צבאי אפשרי בין שתי המדינות, שעלול להחמיר את המצב במזרח התיכון

האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

שתפו: