כניסה
הרשמה לניוזלטר

האם ארה"ב תכיר באדריכלי הצנזורה של "חומת האש הגדולה בסין" כפושעים שכניסתם למדינה אינה רצויה? גולשים סינים מתאמצים לאסוף מספיק חתימות כדי לחייב את הבית הלבן להתייחס לעתירה

מת'יו רוברטסון | 31 בינואר 2013 | גיאו-פוליטיקה | 2 דק׳

עתירה לבית הלבן: למנוע את כניסתם לארה"ב של אדריכלי חומת האש הגדולה

ארה"ב תמיד הגבילה את כניסתן של קבוצות מסוימות לתחומה. כך למשל, אסר הנשיא אובמה ב-2011 את כניסתם לארה"ב של פושעי מלחמה ושל מפרי זכויות אדם. באופן דומה, שאלות מסוימות בטופסי בקשת אשרת כניסה מנסות למנוע את כניסתם של פושעי מלחמה נאצים. כעת, עתירה חדשה קוראת לבית הלבן לאסור את כניסתם של אנשים "שסייעו לצנזורה על האינטרנט" – כשהכוונה במיוחד לאלו שסייעו בהקמת "חומת האש הגדולה של סין", הנדבך המרכזי במערכת הצנזורה המקיפה שמפעיל המשטר הסיני על האינטרנט.

אם יוזמי העתירה יצליחו לגייס 100,000 חתימות של אזרחים אמריקנים לפני ה-24 בפברואר, מובטח שהיא תזכה להתייחסות הבית הלבן. האם הממשל ייענה לבקשה – זו כבר שאלה אחרת.

יומיים בלבד לאחר פרסומה, נראה שהעתירה זכתה לתמיכה רחבה בקרב הגולשים הסינים. עמוד באתר Github.com שיש אליו קישור מאתר העתירה, מציג את פרטיהם של חלק ממקימי מערכת הצנזורה על האינטרנט בסין, ומרבית התגובות לרשימה נכתבו בשפה הסינית. אתר Github הוא פלטפורמה מסייעת בקידוד תוכנה ונמסר כי לאחרונה נחסם האתר בסין.

מסך העתירה באתר הבית הלבן הקוראת לממשל למנוע את כניסתם לארה"ב של אדריכלי חומת האש הגדולה, עמוד השדרה של צנזורת האינטרנט על ידי המשטר הסיני – צילום: מתוך האתר petitions.whitehouse.gov

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: