כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי נתונים, זיהום סביבתי ומחסור במים הם הגורמים העיקריים להתפשטות המחלה

23 בינואר 2013 | גיאו-פוליטיקה | 2 דק׳

גאו האו, גארי פנסי

סין: מחלת הסרטן בעלייה חדה ומתמשכת

כל דקה שישה אנשים בסין מאובחנים כחולים בסרטן, כך על פי הדוח השנתי של "המרכז הלאומי לרישום הסרטן" משנת 2012. יש גם עליה במקרי סרטן ובמוות בגלל סרטן בקרב חולים צעירים, בשני העשורים האחרונים. על פי הנתונים, זיהום סביבתי הוא הסיבה העיקרית להתפשטות המחלה.
עיתון הטיימס בעיר ג'ין-הואה מדווח כי זו הפעם הראשונה שדו"ח רישום הסרטן השנתי קיבל פרסום פומבי. הדיווחים מתבססים על נתונים שנאספו מ-72 אתרי מעקב הסרטן ב-24 פרובינציות, בהן מתגוררים 85 מיליון אנשים. הדוח מגלה כי בכל יום מתגלים 8,550 מקרים חדשים.
גם צעירים חולים
סרטן הריאות הוא הנפוץ ביותר בסין מבין הגידולים הממאירים. סוגי סרטן אחרים הנפוצים בקרב האוכלוסייה הסינית הם סרטן הקיבה, המעי הגס, הכבד והוושט. סטטיסטיקה המנתחת 20 שנות מעקב מצביעה על כך שסרטן השד, הריאות, המעי הגס וסרטן בלוטת התריס מתגלים לאחרונה בקרב חולים צעירים יותר. שיעור מקרי סרטן המעי הגס נמצא בעלייה חדה באזורים עירוניים.
בבייג'ינג לבדה עלה שיעור מקרי סרטן הריאות ב-56 אחוז בין השנים 2010-2001 ומהווה את רוב מקרי הסרטן בקרב חולים החדשים.
העלייה המתמשכת בשיעור סרטן הריאות קשורה להזדקנות האוכלוסייה, לתיעוש העירוני והכפרי, לסביבה המזוהמת ולהרגלים בעייתיים כמו עישון ואחרים, כך דיווח לתקשורת הסינית ג'י שיו-יי, דיקן המחלקה לכירורגית החזה בבית החולים שואן-וו בבייג'ינג.

[caption id="attachment_11430" align="alignright" width="350"]סין זיהום אוויר לאחרונה הערפיח בבייג'ינג פרץ "מעבר למדד" ואילץ אפילו את התקשורת הממלכתית לפרסם מאמרים על כך - צילום: אתר Weibo.com[/caption]

מפה של תפוצת הסרטן בסין. שיעורי המחלה גבוהים בכל רחבי המדינה בגלל רמת זיהום גבוהה שנגרמה בחלקה ממודל הצמיחה של המשטר בסין – צילום: אתר Weibo.com

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: