כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, התפטרה לאחר חודשים של ביקורת על טיפולה בהפגנות בקמפוס נגד המלחמה בעזה. "התקופה הזו גבתה מחיר ניכר ממשפחתי, כפי שגבתה מאחרים בקהילה שלנו", אמרה

הדס סלונים | 16 באוגוסט 2024 | כללי | 1 דק׳

נשיאת אוניברסיטת קולומביה בארה"ב הודיעה על התפטרותה

נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, התפטרה ביום רביעי מתפקידה לאחר חודשים של ביקורת על טיפולה בהפגנות בקמפוס נגד המלחמה בעזה. ההפגנות הגיעו לשיאן ב-30 באפריל, כאשר מפגינים פרו פלסטינים השתלטו על בניין בקמפוס וקראו לאוניברסיטה להתנער מתאגידים התומכים בישראל.

בהצהרה ב-14 באוגוסט, אמרה שפיק שהחלטתה לפרוש הגיעה לאחר "תקופה מטלטלת". "התקופה הזו גבתה מחיר ניכר ממשפחתי, כפי שגבתה מאחרים בקהילה שלנו", אמרה. "במהלך הקיץ, יכולתי לחשוב על כך, והחלטתי שעזיבתי בשלב זה תאפשר לקולומביה להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים שלפנינו".

חבר הנאמנים של קולומביה הודיע ​כי קתרינה ארמסטרונג תשמש בינתיים כנשיאה זמנית. ארמסטרונג מובילה את קמפוס הבריאות ומדעי הביו-רפואה של אוניברסיטת קולומביה, ומכהנת מאז 2022 כמנכ"לית של המרכז הרפואי אירווינג של האוניברסיטה. "אני מחויבת לעבוד עם הנשיאה הזמנית כדי להבטיח העברה מסודרת [של הנשיאות]", אמרה שפיק.

נשיאת אוניברסיטת קולומביה היוצאת, מינוש שפיק, 17 באפריל 2024 | צילום: Alex Wong/Getty Images

שתפו: