כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים מדיניים בכירים מצביעים על מועד השלב הבא, שיכלול גם השתלטות על "ציר פילדלפי" המשמש להברחת אמצעי לחימה לחמאס

יוני בן מנחם | 16 בינואר 2024 | כללי | 2 דק׳

פרשנות: מתי יתחיל התמרון הקרקעי באזור רפיח?

על פי גורמים מדיניים בכירים, ישראל החליטה על תמרון קרקעי נרחב באזור רפיח שבו יש מעוז גדול של חמאס. התמרון הקרקעי יכלול גם את תפיסת "ציר פילדלפי", המשמש כציר ההברחה העיקרי של אמצעי לחימה ממצרים לחמאס ברצועת עזה.

התמרון באזור רפיח יחל רק לאחר שצה"ל יסיים את ההשתלטות על אזור ח'אן יונס, שהוא המעוז העיקרי של חמאס ברצועת עזה ושברשת המנהרות הענקית שלו מסתתרת ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר, ושם מוחזקים גם החטופים הישראלים. המאמץ העיקרי של צה"ל כרגע הוא באזור ח'אן יונס, שבו פועלים כוחות מיוחדים ו-7 חטיבות של צה"ל. מדובר במאמץ אסטרטגי גדול, שלא ניתן לפרסם את כל פרטיו, בניסיון להביא להכרעת הכוח הצבאי של חמאס. לאחר ההשתלטות הצבאית על אזור ח'אן יונס, צה"ל מתכנן להעביר לאזור הזה מאות אלפי פלסטינים מאזור רפיח, כדי שיוכל לפעול באופן חופשי יותר ברפיח ללא פגיעה באזרחים בלתי מעורבים.

הפעילות הזו וההשתלטות המתוכננת על "ציר פילדלפי" היא למורת רוחה של מצרים, אבל בדרג המדיני והצבאי מבינים כי כדי להשיג את מטרות המלחמה אסור להשאיר בשטח שום מאחז של חמאס, וגם לא את צינור האספקה העיקרי שלו לכלי נשק ותחמושת.

חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

שתפו: