כניסה
הרשמה לניוזלטר

הסופר והעיתונאי הבלגי פרדריק בקמן עושה זאת שוב: בעלילה מסתורית ומלאת פיתולים, מתגלות דמויות מוזרות ומלאות קסם שגורמות להרהר על הטבע האנושי ועל האופן שבו אנו רואים את העולם

פרד אקרט | 11 בנובמבר 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ביקורת ספר: מדמויות מוזרות ועד סיפורים שמרעידים את נימי הלב

הקריאה בספר "אנשים בחרדה" הזכירה לי מדוע אני מעריץ את הסופר השוודי פרדריק בקמן. הוא בעת ובעונה אחת מצחיק ומשעשע, פילוסוף חכם עם תובנות חדות, ואמן באבחון וניתוח של רגשות. בקמן הוא ללא ספק אחד הסופרים המצוינים של זמננו.

העלילה של הספר החדש היא דמיונית, מסתורית ומלאת פיתולים והפתעות: בעיר קטנה בשוודיה, סמוך לסילבסטר, אדם טוב והגון שנישואיו התפרקו לפתע, זקוק באופן נואש לכסף כדי לשלם שכר דירה. הוא גם חרד שיאבד משמורת על שתי בנותיו הקטנות, אם לא ישיג את הכסף. בצעד של ייאוש הוא מחליט לשדוד בנק. השוד נכשל ובמאמץ לברוח מהשוטרים שכבר דולקים אחריו, הוא נמלט לבניין סמוך. שם הוא מתפרץ לאחת הדירות שבאותו זמן התאספו בה שמונה אנשים שבאו לראות את הדירה העומדת למכירה.

כעת, השודד הכושל הופך לחוטף בעל כורחו, והאנשים, שכל אחד מהם שונה מחברו, הופכים לבני ערובה. כשהלחץ גובר, הזרים שקודם התחרו ביניהם וניסו להכשיל אחד את השני בקניית הדירה, מתחילים להיפתח זה לזה, ולחשוף סיפורים לגבי עצמם שהחביאו במשך זמן רב.

Fredrik Backman, "Anxious People: A Novel", Sep 2020

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: