כניסה
הרשמה לניוזלטר

נעצרו שבעה תושבי שכונת בית צפאפא בירושלים, שתכננו בהכוונת גורמים איראנים לבצע התנקשות במדען ישראלי בכיר וראש עירייה של עיר גדולה בישראל

אורן שלום | 22 באוקטובר 2024 | חדשות | 1 דק׳

שב״כ ומשטרת ישראל: סוכל ניסיון התנקשות חמישי בתוך כחודש, שהוכוון על ידי גורמי מודיעין באיראן

הותר לפרסום כי שב"כ ומשטרת ישראל חשפו תשתית נוספת של גורמי מודיעין איראנים, אשר פעלה מול אזרחים ישראלים, לגיוסם והפעלתם לביצוע משימות בישראל. במסגרת חשיפת התשתית נעצרו שבעה תושבי שכונת בית צפאפא בירושלים, כבני 19 עד 23, שתכננו בהכוונת גורמים איראנים לבצע התנקשות במדען ישראלי בכיר וראש עירייה של עיר גדולה בישראל.

החקירה העלתה כי אחד החשודים, אזרח ישראלי, תושב ירושלים, בן 23, עמד בקשר עם גורם זר, תוך שהתבקש לבצע משימות שונות בישראל. לאחר שהחל בפעילותו, גייס החשוד לפעילות מספר חברי חוליה נוספים לצורך מימוש המשימות שקיבלו מהגורמים האיראנים. בתוך כך, ביצעו החשודים בהנחיית הגורם האיראני משימות של ריסוס כתובות גרפיטי במקומות שונים בישראל, הצתת כלי רכב באזור עין כרם בירושלים ואיסוף מודיעין בישראל.

עוד עלה בחקירה כי החשודים התבקשו גם לקדם פיגוע נגד מדען ישראלי בכיר וכן, נגד ראש עירייה של עיר גדולה בישראל, לפוצץ ניידת משטרה ולהשליך רימון לעבר בית וכל זאת תמורת 200 אלף ש״ח, אותם הבטיח הגורם האיראני. עוד עלה כי חלק מהחשודים הגיעו בסמוך למקום מגוריו של המדען הבכיר ותמורת סכום של 500 ש"ח צילמו את המקום לטובת מימוש התנקשות.

מימין: כרטיסי אשראי רבים שנתפסו בבית אחד העצורים. משמאל: תיעוד של אחד מכלי הרכב אותם הציתו באזור עין כרם בירושלים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
האם תקיפת הבנק של חיזבאללה אכן פגעה בארגון?

יובל גומא

מחשש לחיסולים – חמאס הקים מועצת בכירים שתנהל את התנועה

יוני בן מנחם

לוחם במילואים נהרג בלחימה בצפון הארץ

צוות מגזין אפוק

המשטר האיראני במצוקה לקראת ההתקפה של ישראל

יוני בן מנחם

דרום קוריאה: ננקוט "צעדים מדורגים" נגד צפון קוריאה ורוסיה

דורון פסקין

הותר לפרסום: הכטב"ם ששיגר חיזבאללה לעבר בית ראש הממשלה בקיסריה פגע בחלון חדר השינה של הבית

צוות מגזין אפוק

שתפו: