כניסה
הרשמה לניוזלטר

הנהגת חמאס בחו"ל מקיימת התייעצויות בנוגע לבחירת יורש ליחיא סינוואר כיו"ר הלשכה המדינית של הארגון. גורמים בחמאס מדווחים על נטייה להסתיר את זהות המנהיג החדש שייבחר כדי שלא יחוסל על ידי ישראל, אולם גורמי ביטחון בישראל אומרים כי מדובר במהלך מגוחך וישראל תגלה את זהותו ותחסל גם אותו

יוני בן מנחם | 21 באוקטובר 2024 | חדשות | 2 דק׳

האם חמאס יסתיר את זהות מנהיגו החדש?

גורמים בחמאס ברצועת עזה אומרים כי הנהגת חמאס בחו"ל מקיימת התייעצויות קדחתניות לגבי בחירת יורש ליחיא סינוואר בתפקיד יו"ר הלשכה המדינית, לאחר שהוא חוסל על ידי ישראל.

במהלך הימים האחרונים עלה שמו של מועמד חדש לתפקיד – ניזאר עוואדאללה, אחד מהמנהיגים ההיסטוריים של חמאס, שמקפיד להתרחק מאמצעי התקשורת.

עוואדאללה היה אחד ממייסדי תנועת חמאס ביחד עם השיח' אחמד יאסין בשנת 1988, ונחשב לקיצוני מאוד בעמדותיו ביחס לישראל. לפי גורמים בחמאס, הוא היה "אדריכל עסקת שליט" בשנת 2011, ועמד בראש המשלחת למשא ומתן העקיף עם ישראל ביחד עם אחמד אלג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שחוסל על ידי ישראל.

בכיר חמאס חאלד משעל (מימין) וסגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חליל אל-חיה (משמאל) | צילומים: MOHAMED EL-SHAHED/AFP via Getty Images, BEHROUZ MEHRI/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דובר צה"ל הציג אחד הבונקרים ששימוש את נסראללה – מתחת לבניין בית חולים בביירות

צוות מגזין אפוק

סדרת דוחות: ארגונים תומכי חמאס מתפשטים ברחבי אירופה

דורון פסקין

דיווח סעודי: חמאס לא יבחר יורש לסינוואר עד מרץ 2025

דורון פסקין

שבעה ישראלים נעצרו בחשד שפעלו עבור גורמי מודיעין איראניים

קרן זריהן

דיווח: בלינקן צפוי להציג במהלך ביקורו באזור תוכנית ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה

יוני בן מנחם

פתחאללה גולן, מי שנחשב ליריבו הגדול של ארדואן, נפטר הלילה

דורון פסקין

שתפו: