כניסה
הרשמה לניוזלטר

אברהים אלאמין, אחד מהעיתונאים המקורבים לחיזבאללה, כתב באל-אח'באר הלבנוני כי פיצוץ מכשירי הביפר, המיוחס לישראל, הפר את כללי המשחק האוסרים על הרג אזרחים ופגיעה במתקנים אזרחיים. "אנחנו במצב חדש"

יוני בן מנחם | 18 בספטמבר 2024 | חדשות | 1 דק׳

מקורבו של מזכ"ל חיזבאללה: מתקפת הביפרים משנה את כללי המשחק

הכותרת הראשית הבוקר (רביעי) של העיתון הלבנוני אלאח'באר, שופרו של חיזבאללה, הייתה "הרג ללא גבולות". הכתבה הראשית התייחסה לאירוע התפוצצות מכשירי הביפר בלבנון, שגרמה עד כה לאלפי פצועים ברחבי המדינה, וללפחות 10 הרוגים משורות לוחמי ופעילי חיזבאללה.

במאמר פרי עטו של העיתונאי הבכיר אברהים אלאמין, מקורבו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מודה כותב המאמר כי ישראל ביצעה מבצע צבאי "יוצא דופן" מאז תחילת העימות, תוך ניצול היתרון המודיעיני והטכנולוגי שלה. לטענתו, נפצעו במבצע הישראלי יותר מ-3,000 לוחמים של החיזבאללה ואזרחים לבנוניים.

"מדובר בפשע חסר תקדים, אין מה לדבר מהיום על הסדר ועל פתרונות", כתב הפרשן הבכיר, "מטרת המבצע להכניע את חיזבאללה ולמנוע ממנו לסייע לרצועת עזה – לא הושגה".

העיתונאי אברהים אלאמין (שמאל) המולה רבה ואמבולנסים בביירות לאחר פיצוצי הביפרים אתמול, 17 בספטמבר 2024 (ימין) | צילומים: ANWAR AMRO/AFP via Getty Images, צילום מסך

שתפו: