כניסה
הרשמה לניוזלטר

התקשורת האיראנית דיווחה על סימולציה של מתקפה צבאית משולבת, שבה שוגרו טילים מהיבשה והים לעבר מה שכונה “בסיס חיל האוויר הגדול ביותר בישראל”

דורון פסקין | 14 בפברואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

משמרות המהפכה תרגלו התקפה על בסיס חיל האוויר פלמחים

ביום שלישי, דיווחה התקשורת הממלכתית האיראנית על מה שתואר כסימולציה של מתקפה צבאית משולבת של שיגור טילים מהיבשה ומהים, שבוצעה על ידי משמרות המהפכה כנגד הבסיס האווירי הישראלי פלמחים. לפי הסרטונים, איראן הקימה בסיס דמה של פלמחים, אותו הגדירה התקשורת האיראנית כ"בסיס חיל האוויר הגדול ביותר בישראל". בסיס הדמה כלל האנגרים למטוסי ה-F35 הנמצאים בו, כך לפי הדיווחים האיראנים.

לפי התקשורת באיראן, תרגיל זה בוצע כחלק מהפעילויות לציון "יום המשמרות הלאומי". משמרות המהפכה השתמשו, בין השאר, בספינות וצוללות כדי לשגר מגוון אמצעי לחימה.

המפקד העליון של משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי, טען כי כוחותיו שיגרו לראשונה בהצלחה טיל בליסטי ארוך טווח מספינת מלחמה. "משמרות המהפכה שיגרו לראשונה טילים בליסטיים ממפרץ עומאן", הוא צוטט בטלוויזיה הממלכתית. "ירי טיל בליסטי ארוך טווח מספינת המלחמה בוצע בהצלחה. הישג חדש זה מגדיל את טווח ההשפעה והיכולת של הכוח הימי שלנו לכל מיקום, דבר רצוי מכיוון שספינות המלחמה שלנו יכולות להיות בכל נקודה באוקיינוסים", הכריז סלאמי. "לא יהיה מקום בטוח לאף כוח שרוצה לגרום לנו חוסר ביטחון".

תיעוד מתוך התרגיל שקיימה איראן | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: