המרכז לחקר התקשורת (MRC) ניתח את תוצאות החיפוש בגוגל והגיע למסקנה כי מנוע החיפוש אינו מציג לאמריקנים מועמדים רפובליקנים לנשיאות כאשר הם מזינים מילות חיפוש הקשורות בקמפיין הרפובליקני לנשיאות, ובמקום זאת מקדם מועמדים דמוקרטים
המרכז לחקר התקשורת בארה"ב טוען כי מנוע החיפוש של גוגל מעדיף מועמדים דמוקרטים במרוץ לנשיאות ארה"ב
על פי דיווח של המרכז לחקר התקשורת (MRC), תוצאות החיפוש של גוגל לגבי מועמדים לנשיאות ארה"ב לשנת 2024 מתעלמות מהמועמדים הרפובליקנים, ומקדמות את המועמדים הדמוקרטים.
MRC הוא ארגון עצמאי ללא מטרת רווח ששם לעצמו למטרה לפקח על שוק התקשורת בארה"ב, בין היתר על רשתות חברתיות וחברות טכנולוגיה גדולות כמו טוויטר, גוגל ופייסבוק, כדי לבדוק אם קיימת הטיה בדיווחים או בתוצאות החיפוש שלהן.
ב-27 בספטמבר דיווח הארגון כי ניתח את תוצאות חיפוש של גוגל בין ה-20 ל-25 בספטמבר, לגבי שלושה מונחים הקשורים לבחירות הקרובות בארה"ב: "אתרים של קמפיין הנשיאות", "אתרים של הקמפיין הרפובליקני לנשיאות" ו"אתרים של הקמפיין הדמוקרטי לנשיאות". על פי הדיווח, כאשר אמריקנים מזינים בגוגל "אתרים של הקמפיין הרפובליקני לנשיאות", מועמדים רפובליקנים מובילים לנשיאות, כגון דונלד טראמפ, רון דסנטיס, ניקי היילי, ועוד, לא מופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. במקומם מופיעים סופרת בשם מריאן וויליאמסון שאינה רפובליקנית ומתמודדת לנשיאות כדמוקרטית, ונציג רפובליקני בשם וויל הרד, עם 0% קולות בסקרים נכון ל-25 בספטמבר, לפי חברת הסקרים Morning Consult.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו