כניסה
הרשמה לניוזלטר

"אזרחים הנוסעים לטייל או המתגוררים בסין עלולים להיעצר ללא גישה לשירותים הקונסולריים של ארה"ב או גישה למידע על פשעיהם לכאורה"

צוות מגזין אפוק | 5 ביולי 2023 | חדשות | 2 דק׳

משרד החוץ של ארה"ב פרסם "אזהרת מסע" לסין בדרגה 3

משרד החוץ של ארה"ב פרסם ב-30 ביוני "אזהרת מסע" מפני נסיעה לסין עקב אכיפה שרירותית של חוקים על ידי המשטר הקומוניסטי הסיני. אכיפה שעלולה להוביל למעצרים של אמריקנים בסין. אזהרת המסע לסין סווגה בדרגה 3 מבין ארבע דרגות חומרה.

באזהרה נכתב כי "ממשלת סין אוכפת באופן שרירותי חוקים מקומיים, לרבות הנפקת איסורי יציאה לאזרחי ארה"ב ואזרחים של מדינות אחרות, ללא תהליך הוגן ושקוף [...] אזרחים הנוסעים לטייל או המתגוררים בסין עלולים להיעצר ללא גישה לשירותים הקונסולריים של ארה"ב או מבלי לקבל גישה למידע על פשעיהם לכאורה". משרד החוץ האמריקני הוסיף כי "ייתכן שלא יהיה הליך משפטי זמין שיאפשר לערער על איסור יציאה מסין".

עוד הזהיר משרד החוץ כי אנשי ממשל זרים, אקדמאים, עיתונאים ואנשי עסקים, בין היתר, "נחקרו ונעצרו" על ידי גורמים רשמיים בסין, לכאורה בגין הפרת חוקי הביטחון הלאומי של סין. "נראה שלרשויות הסיניות יש שיקול דעת נרחב המאפשר להם לראות 'סודות מדינה' במגוון רחב של מסמכים, נתונים, סטטיסטיקות או חומרים, ואז לעצור ולהעמיד לדין אזרחים זרים בגין ריגול לכאורה", נכתב באזהרה.

שוטרים סינים בסניף סטארבקס בבייג'ין | צילום: Greg Baker/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שב״כ ומשטרת ישראל: סוכל ניסיון התנקשות חמישי בתוך כחודש, שהוכוון על ידי גורמי מודיעין באיראן

צוות מגזין אפוק

הזרוע הצבאית של חמאס אחרי חיסול סינוואר וסוגיית החטופים

יוני בן מנחם

ההצעה החדשה של ממשל ביידן לתיקון החלטה 1701

יוני בן מנחם

דובר צה"ל הציג את אחד הבונקרים ששימש את נסראללה – מתחת לבניין בית חולים בביירות

צוות מגזין אפוק

סדרת דוחות: ארגונים תומכי חמאס מתפשטים ברחבי אירופה

דורון פסקין

דיווח סעודי: חמאס לא יבחר יורש לסינוואר עד מרץ 2025

דורון פסקין

שתפו: