כניסה
הרשמה לניוזלטר

הלחימה של רוסיה באוקראינה רק הולכת ומתחממת, ויש לה השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה העולמית. כבר…

תוכן שיווקי | 7 ביוני 2022 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

איך המלחמה בין רוסיה לאוקראינה תשפיע על עלות השיפוץ שלכם?

הלחימה של רוסיה באוקראינה רק הולכת ומתחממת, ויש לה השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה העולמית. כבר במארס התחלנו להרגיש את ההשפעה של המלחמה על המשק הישראלי, אם זה בעליית מחירי הדלק, עליית מחירי מוצרים מסוימים וגם עליית מחירים בענף הבנייה. בכתבה זו נדבר על ההשפעות של המלחמה על ענף הבנייה וכיצד זה ישפיע עליכם בעת שיפוץ.

סיוע והזדהות של משפחות רבות בישראל

בישראל קיימת אוכלוסייה רחבה של יהודים שעלו ארצה מאוקראינה ולהם משפחות המתגוררות עדיין באוקראינה. הדאגה למשפחה הנמצאת במקום בו יש מלחמה היא קשה מנשוא, ומשפחות רבות הגרות בישראל מבקשות לנסוע לאוקראינה כדי להעניק סיוע לקרוביהם. כמו כן, בישראל מתגוררים גם הרבה עובדים זרים שבאו מאוקראינה ועובדים בענף הבנייה. נסיעה בעת מלחמה לארץ הנמצאת במצור, משמעותה שהם מסתכנים ביכולת שלהם לחזור לישראל. חשוב להבין כי מדובר במספר רב של אנשים המתכננים לעזוב את הארץ.

ההשפעה של העזיבה על ענף הבנייה

היום עובדים רבים בישראל בתחום הבנייה משתייכים לאוכלוסיית היהודים האוקראינים הגרים בישראל. עזיבה של רבים מהם את המדינה אל הלחימה באוקראינה תביא לכך שהם יעדרו מעבודתם לזמן רב ותהיה גם חוסר ודאות לגבי זמן חזרתם. כמו כן, העובדים הזרים הרבים שבאו מאוקראינה יעזבו, ככל הנראה, את ישראל חזרה למשפחותיהם. קבלן שיפוצים שירצה להבטיח המשך עבודה תקינה, יהיה חייב לקחת עובדים חדשים – דבר העשוי להשפיע על עלויות השיפוץ בטווח הקצר ובוודאי שבטווח הארוך. כמו כן, עשויה להיות עצירה משמעותית בבניית בניינים חדשים, דבר שיביא לקבלנים רבים הפסדים כספיים שיביאו לעלייה משמעותית נוספת במחירי השיפוץ.

Freepik

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
לוד מתלקחת, בעוד אינדונזיה מפשירה

יוסף חדאד

ביקור בלוד חושף משקעים שקשה לגשר עליהם, ושיחות עם גורמים באינדונזיה משאירים פתח לאופטימיות

מתברר שמרבית הנשק לדאע"ש הגיע בכלל מסין ומרוסיה

צוות אפוק

מחקר חדש מצייר תמונה מפתיעה

"ישראל מקרינה מצב שלא היה מאז 48', שבו היא נזקקת לסיוע חיצוני פעיל כדי לעמוד באיום קיומי נגדה. זה שבר גדול בתפיסת הביטחון, ואין ספק שיהיו לזה השלכות"

צוות מגזין אפוק

פרופ' זכי שלום, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, פרסם מחקרים וספרים רבים על מדיניות הביטחון של ישראל ומעורבות מעצמות-העל במזרח התיכון. בריאיון למגזין אפוק הוא מציג את היתרונות והחסרונות של התערבות ארה"ב במלחמה הנוכחית

אנחנו מסוגלים להריח פחד

רקפת תבור

מחקרים מהשנים האחרונות מראים שאנחנו עושים זאת כל הזמן, אבל מגיבים לכך באופן תת-מודע

לא על התזרים לבדו – הכל על הרחבת עסק קיים

אמיר הדר

הרחבת עסק קיים והגדלתו ללא הכנה מוקדמת או מבלי לבדוק שהעסק מוכן לכך עלולה להזיק. אופן ביצוע התהליך מחייב התנהלות נכונה וכך העסק יכול להעלות על דרך המלך להצלחה. אז איך כדאי לעשות זאת בזהירות, בהדרגה, ותוך תכנון קפדני ומדוקדק?

"אתה קוצר את מה שאתה זורע"

איל לוינטר

מדוע הקורונה עושה קאמבק עוצמתי בסין

שתפו: