כניסה
הרשמה לניוזלטר

האם ייתכן שמאחורי מחאות האביב הערבי במצרים ובתוניסיה, שנראו כמחאות ספונטניות, עמד איש עסקים יהודי שפועל לשנות משטרים שאינם מוצאים חן בעיניו?

היהודי העשיר שמנווט את המהפכות הפוליטיות

נפילת הבנקים ביוון, ההתנגדות האוקראינית לרוסיה, ההפיכה בתוניס, החלפת משטרו של מובארכ ונפילתו של מילושביץ׳ - האם יש קשר בין כל האירועים? אם בוחנים לעומק, מגלים מכנה משותף מעניין, איש אחד, שפעולותיו עשויות להמשיך לשנות את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו. אם נבחן את פעולותיו, אולי גם נוכל לחזות כמה מהתהפוכות הבאות בעולם.

את המסע הזה נתחיל בשנת 2011 בקהיר, מצרים – כאשר ממשלת מובארכ נופלת - סיפור שלמעשה התחיל ארבע שנים קודם לכן, ב-2008, כאשר עובדים במפעל טקסטיל ממשלתי בעיירה מצרית מכריזים שהם פותחים בשביתה בגלל מחירי המזון הגבוהים והשכר הנמוך.

השביתה תופסת את תשומת ליבה של קבוצת “גיקים״ הנמצאת במרחק שעה נסיעה משם, שמחליטה לפתוח דף פייסבוק ולארגן דרכו הפגנות ושביתות ברחבי מצרים, כאות הזדהות עם עובדי מפעל הטקסטיל. להפתעתם, כ-70 אלף עוקבים מצטרפים לעמוד במהרה.

המיליארדר היהודי ג׳ורג׳ סורוס. היד הנעלמת שמכוונת תהליכים פוליטיים בעולם? | Eric Piermont/AFP/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: