כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים ביטחוניים אומרים כי ניתן היה לנצל את נוכחות כוחות הקואליציה שריכזה ארה"ב באזור, שנועדו להגן על המרחב האווירי של ישראל, כדי ליזום מהלך בלבנון שיאפשר בסופו של דבר להחזיר את עשרות אלפי תושבי הצפון לבתיהם בבטחה

יוני בן מנחם | 26 באוגוסט 2024 | מחשבות | 3 דק׳

למרות מתקפת המנע המוצלחת, האם ישראל החמיצה הזדמנות? | פרשנות

העובדה שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שיקר אמש בנאומו על כך שארגונו הצליח לפגוע, כביכול, במטה המוסד ובמפקדת יחידה 8200 בצומת גלילות, וכי זו הייתה המטרה העיקרית של ההתקפה בתגובה על חיסולו של פואד שוכר – מעידה ללא ספק על כך שצה"ל הצליח לסכל את ההתקפה של חיזבאללה באמצעות הנחתת מכה צבאית מקדימה של חיל האוויר.

אי אפשר להסתיר פגיעות בשני יעדים כאלה, שנמצאים במרכז הארץ וניתן לראותם בבירור מרחוק, וההכחשה הנמרצת של דובר צה"ל מדגישה את השקר של נסראללה. חיזבאללה גם לא הציג עד כה שום צילומים שיוכיחו את טענותיו, למרות שגורמים בלבנון הבטיחו זאת.

העימות הצבאי מול חיזבאללה לא הסתיים, וגם לא העימות עם איראן וכמה משלוחותיה. נסראללה הודיע כי איראן והחות'ים בתימן מתכננים לתקוף את ישראל. איראן רוצה לנקום על חיסולו של אסמאעיל הנייה על אדמתה. שר החוץ האיראני, סעיד עבאס ארקצ'י, הודיע אתמול כי התגובה האיראנית היא עניין סופי, והיא תהיה מדודה ומחושבת היטב. "אנחנו לא חוששים מהסלמה, אבל לא מחפשים אותה, בניגוד לישראל", הוא טען.

תקיפה ישראלית בלבנון, 25 באוגוסט 2024 | צילום: KAWNAT HAJU/AFP via Getty Images

שתפו: