כניסה
הרשמה לניוזלטר

למרות המשא ומתן ברומא על עסקת החטופים, גורמים בחמאס טוענים כי יחיא סינוואר אינו מעוניין כעת בעסקה ומעודד מההתפתחויות האחרונות

יוני בן מנחם | 29 ביולי 2024 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: גורמים בחמאס טוענים שיחיא סינוואר לא רוצה כעת עסקת חטופים

על פי גורמים בחמאס, אחרי חיסולם של מוחמד דף ושל ראפע סלאמה בהפצצה ישראלית מתוכננת היטב, ניתק יחיא סינוואר קשר עם ההנהגה בחו"ל, מחשש שהמודיעין הישראלי יאתר ויחסל אותו.

על פי אותם גורמים, השיחות המתחדשות ברומא על עסקת החטופים והפסקת האש ברצועת עזה אינן מעניינות במיוחד את סינוואר. הוא ימשיך לסחוט את ישראל בשיטת הסלאמי לוויתורים נוספים, אבל הוא חש שההתפתחויות האחרונות הן לטובתו, ולכן איננו ממהר לעסקה. במה מדובר?

א. ההצהרות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, סגניתו קמלה האריס והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ, אשר האיצו בראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את המלחמה ברצועת עזה לאלתר. גורמים בחמאס מעריכים כי כאשר סינוואר שומע את ההצהרות האלה, שמבטאות לחץ אמריקני על נתניהו לסיים את המלחמה, מדוע שימהר לעסקה? עדיף לו לחכות להתגברות הלחץ על ישראל, עד שהיא תפחית את הלחץ הצבאי על חמאס.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר לצידו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images

שתפו: