כניסה
הרשמה לניוזלטר

כשארדואן אומר שיעשה לישראל מה שעשה בלוב ובקרבאך – למה הוא מתכוון?

דורון פסקין | 28 ביולי 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: ארדואן לא בדיוק איים בפלישה לישראל, אלא רמז על דבר שונה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הצהיר היום כי ארצו צריכה להיות חזקה כדי למנוע מישראל לעשות מה שהיא עושה ב"פלסטין", וציין בין השאר כי טורקיה "תיכנס" לישראל כמו שנכנסה לאזורי סכסוך אחרים בעולם.

במהלך כנס של מפלגתו במחוז ריזה, התייחס הנשיא הטורקי להישגים הכלכליים של טורקיה מאז עלתה המפלגה לשלטון לפני למעלה משני עשורים ואמר: "כיום יש טורקיה שהתוצר הלאומי הגולמי שלה הגיע ל-1.411 טריליון דולר. כשעלינו לשלטון היה שווי כזה? הייצוא שלנו היה 36 מיליארד דולר, אבל עכשיו הגענו ל-250 מיליארד דולר". ואז הוא המשיך ודיבר על רמת הפיתוח אליה הגיעה טורקיה בתעשייה הביטחונית שלה, ואמר ש"ההתפתחויות הללו לא צריכות להונות אף אחד. אם נהיה חזקים מאוד, ישראל לא תוכל לעשות מה שהיא עושה לפלסטין".

בנאום שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הטורקית הרשמית אנאדולו, ארדואן המשיך את נאומו באופן הבא: "כמו שנכנסנו לקרבאך (חבל נגורנו קרבאך המצוי במחלוקת בין ארמניה לאזרבייג'אן, ד"פ), כמו שנכנסנו ללוב, אנחנו נעשה להם אותו דבר. אין מה לעשות. אנחנו רק צריכים להיות חזקים, אז מה נעשה עם הצעדים האלה? בואו ניקח אותם. כמו שאנחנו אומרים היום 'כן, אללה' נגד ישראל, כמו שניתקנו כל סחר איתם, כמו שניתקנו את היחסים שלנו [איתם]".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, בעצרת של מפלגת הצדק והפיתוח, 28 ליולי 2024 | צילום מסך

שתפו: