כניסה
הרשמה לניוזלטר

הוול סטריט ג'ורנל פרסם מסרים שהעביר סינוואר להנהגת חמאס בחו"ל, מהם עולה כי הוא מוכן להקריב את כל תושבי הרצועה והתשתיות האזרחיות שלה כדי להשיג "ניצחון" על ישראל

יוני בן מנחם | 13 ביוני 2024 | מחשבות | 5 דק׳

פרשנות: סינוואר הפך את המלחמה לעניין אישי של הישרדותו

הפרסומים בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" ב-11 ביוני עם המסרים שהעביר יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, להנהגת חמאס בחו"ל, משקפים את את האידיאולוגיה שלו והדרך שבה הוא מנהל את המשא ומתן עם ישראל. מומחי ה-CIA מכינים כעת את הפרופיל שלו, וגם במודיעין הישראלי מנתחים את המסרים האלה.

מהמסרים עולה כי הנהגת חמאס בחו"ל, ובראשה איסמאעיל הנייה, חוששת מאוד מיחיא סינוואר. על פי הדיווח, בחודש דצמבר שעבר, לאחר שצה"ל התקדם בפירוק התשתית הצבאית של חמאס, החלה הנהגת חמאס בחו"ל לדון עם שאר הפלגים הפלסטינים בפיוס לאומי וביום שאחרי המלחמה מבלי להתייעץ עם סינוואר, דבר שעורר את חמתו.

בתגובה, שלח סינוואר הודעה לחברי הזרוע המדינית של חמאס ותיאר את המהלך הזה כ"מחפיר ושערורייתי [...] כל עוד הלוחמים שלנו עומדים על רגליהם ולא הפסדנו במלחמה, יש לנתק מייד את הקשרים האלה", דרש סינוואר, מכיוון "שיש לנו את היכולת להמשיך בלחימה במשך חודשים".

מנהיג חמאס יחיא סינוואר וראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, 25 במרץ 2017 | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images

שתפו: