כניסה
הרשמה לניוזלטר

צה"ל מתקדם משמעותית בהכנות לכיבוש רפיח. גורמים מדיניים בישראל אומרים כי מתנהלים מגעים מול ממשל ביידן כדי להשיג הקלות ביחס לדרישות האמריקניות בנוגע לפעולה צבאית | פרשנות

יוני בן מנחם | 19 באפריל 2024 | מחשבות | 2 דק׳

הכנות מואצות לכיבוש רפיח

צבא מצרים העלה כוננות בצפון סיני ולאורך הגבול עם רצועת עזה לקראת אפשרות של תחילת פעילות צבאית ישראלית באזור רפיח. הוא נמצא במגעים שוטפים עם צה"ל לגבי פעילות ישראלית באזור הגבול, שבו נותרו עדיין 4 גדודים של הזרוע הצבאית של חמאס. חיל האוויר הישראלי תקף כמה מטרות של חמאס באזור "ציר פילדלפי", אך הודיע לכך מראש לצבא מצרים.

ישראל מעמידה את מצרים בפני עובדה מוגמרת שהיא חייבת להשלים עמה. גורמים מצריים מסרו ב-18 באפריל לעיתון הקטארי "אלערבי אלג'דיד" כי ארה"ב הביעה נכונות לקבל את התוכנית הישראלית בנוגע לרפיח, שמדברת על חלוקת רפיח לריבועים ממוספרים. צה"ל יכבוש כל ריבוע בהדרגה בזה אחר זה, דבר שייאלץ את התושבים להתרחק מאזורי הלחימה צפונה לאזור ח'אן יונס, שממנו יצאו כוחות צה"ל, ולאזור אלמוואסי.

ישראל החלה לתגבר את אזור ח'אן יונס בסיוע הומניטרי. ארגון הסהר האדום המצרי הקים לפני 3 חודשים שני מחנות אוהלים בח'אן יונס, הראשון בקיבולת של 7000 בני אדם והשני בקיבולת של 4000 בני אדם, והוא מקים כעת מחנה שלישי כדי שישמשו את העקורים מאזור רפיח.

טנקים של צה"ל נכנסים לרצועת עזה, 2 באפריל 2024 | צילום: RONALDO SCHEMIDT/AFP via Getty Images

שתפו: