כניסה
הרשמה לניוזלטר

חמאס מושך זמן – וצפוי להציג דרישות מעבר למתווה שסוכם בפריז, כדי לסחוט ויתורים נוספים מישראל

יוני בן מנחם | 4 בפברואר 2024 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: המשא ומתן על העסקה עשוי להימשך עוד זמן רב

חמאס אינו ממהר לשום מקום במתן התשובה למתווכים על עסקת החטופים שגובשה בפריז וקיבלה את הסכמתה של ישראל. אוסאמה חמדאן, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר אמש כי ארגונו עדיין בוחן את המתווה שסוכם. מדובר בהסכם מסגרת, ותגובת חמאס תתבסס על הדרישה להפסיק את המלחמה ולהסיג את כוחות צה"ל מן הרצועה.

משלחת חמאס בראשות איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, דחתה את ביקורה בקהיר שנועד למסור את תשובת הפלגים הפלסטינים על מתווה פריז. גורמים בחמאס טוענים כי הארגון זקוק להתייעצויות נוספות בנוגע למתווה שחרור החטופים, אך ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח ב-2 בפברואר על מחלוקות קשות בין איסמעיל הניה ליחיא סינוואר, כאשר דווקא הניה מקצין עמדות. הוא דורש להכניס שינויים במתווה שסוכם כדי להאריך את הפסקת האש, במטרה להקשות על צה"ל לחדש את הלחימה ולוודא את הישארותו של חמאס בשלטון ברצועת עזה.

איסמעיל הניה חותר להשגת הפסקת אש קבועה. גורמים בחמאס אומרים כי בסופו של דבר יחיא סינוואר הוא שיקבע את ההחלטה הסופית, מכיוון שהוא נמצא בחזית ומנהל את הלחימה נגד צה"ל. חודש רמדאן יחל ב-11במרץ, ובחמאס רוצים שהוא יהיה חודש סיום המלחמה ושחרור אלפי מחבלים מהכלא הישראלי לפני עיד אל-פיטר, החג שמסיים את הרמדאן.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, 26 בדצמבר 2017 | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Image

שתפו: