כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאחר מכן הוא אמור להמשיך דרומה ולהשמיד את ארבעת הגדודים של חטיבת רפיח. אבל כדי להשיג את מטרות המלחמה, עליו לטפל בהקדם גם בתשתית האזרחית שהקים חמאס

יוני בן מנחם | 28 בינואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: צה"ל נלחם בגדוד האחרון של חמאס באזור ח'אן יונס

החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג לא חייבה את ישראל להפסיק את הלחימה ברצועת עזה ולא להחזיר את תושבי צפון רצועת עזה לבתיהם. זו החלטה חשובה שמאפשרת לישראל להשלים את כיבוש רצועת עזה ואת פירוק התשתית הצבאית של חמאס.

כוחות צה"ל מתקדמים בהשתלטות על אזור ח'אן יונס, שמכותר על ידי 4 חטיבות של צה"ל מכל עבריו. המלחמה מתנהלת על פני הקרקע ומתחתיה בתוך המנהרות, במטרה להגיע אל ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר ומוחמד דף ואל החטופים הישראלים.

צה"ל פירק את רוב הגדודים של צבא חמאס ברצועת עזה. באזור ח'אן יונס הוא נלחם בגדוד האחרון של חמאס באזור, ואחר כך הוא אמור להמשיך דרומה ולהשמיד את ארבעת הגדודים של חטיבת רפיח. בכך  ישלים צה"ל את פירוק כל יחידות הצבא הגדול שהקים חמאס ברצועת עזה. אולם, גם כאשר המסגרות הצבאיות של חמאס יפורקו ולא יוכלו להילחם נגד צה"ל כמסגרות צבא גדולות ומאורגנות, הן יהפכו לחוליות קטנות ומפוזרות שינהלו מלחמת גרילה נגד כוחות צה"ל, כפי שקורה עכשיו בצפון הרצועה.

חיילי צה"ל נלחמים ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

שתפו: