כניסה
הרשמה לניוזלטר

התגובה האיראנית בירי טילים מדויקים וכטב"מים לעבר מטרות במזרח התיכון בשבוע שעבר – לא הרתיעה את ישראל, שחידשה את הסיכולים הממוקדים נגד בכירים בציר הרשע בסוריה ובלבנון

יוני בן מנחם | 21 בינואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: איראן לא הצליחה להרתיע את ישראל

החיסולים הממוקדים של בכיר "משמרות המהפכה" האיראניים בדמשק ופעילי חיזבאללה בדרום לבנון ב-20 בינואר, המיוחסים לישראל, מעידים על כך שישראל ממשיכה בסיכולים הממוקדים של בכירים ב"ציר הרשע" בראשות איראן.

על פי גורמים בסוריה, בתקיפה אווירית על בית מגורים בדמשק נהרגו ראש יחידת המודיעין ב"משמרות המהפכה" של איראן, חאג' צאדק אומיד זאדה, עוזרו ח'ג ע'ולאם ושני עוזרים נוספים. בהודעה רשמית, "משמרות המהפכה" באיראן האשימו את ישראל בחיסול וטענו כי "שוב ישראל תקפה בבירה הסורית דמשק. בתקיפה האווירית נפצעו מספר גורמים סורים ונהרגו ארבעה יועצים צבאיים של איראן".

משרד החוץ האיראני פרסם הודעה רשמית, בה נאמר: "טהרן שומרת על הזכות להגיב להתנקשות ביועצים הצבאיים בדמשק, בזמן ובמקום המתאים". נשיא איראן, אברהים ראיסי, אמר כי "מותם של אנשי משמרות המהפכה בסוריה לא יעבור ללא תגובה".

הלוויתו של מפקד כח "רדואן" של חיזבאללה, ויסאם טאוויל (ג'וואד) ב-9 בינואר, 2024 בח'ירבת סלם, דרומית לביירות. על פי דיווחים, טאוויל חוסל בתקיפת צה"ל יום קודם ב-8 בינואר | צילום: MAHMOUD ZAYYAT/AFP via Getty Images

שתפו: