כניסה
הרשמה לניוזלטר

דובר צה"ל הודיע בסוף השבוע בראיון לערוץ "אלחורה" כי ישראל חיסלה עד כה כ-9,000 מחבלים ברצועה, אך חמאס עדיין שומר על כוחו (המוערך ב-40-30 אלף מחבלים). בחלוף 100 ימים ישראל עדיין רחוקה ממימוש יעדיה. הדרג המדיני חייב לגלות נחישות ולהתמיד עד השגת הניצחון

יוני בן מנחם | 14 בינואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: מאה ימים למלחמה ברצועת עזה

מאה ימים בדיוק חלפו מאז הטבח האכזרי של מחבלי חמאס בישובי עוטף עזה, וישראל עדיין לא השיגה את שני היעדים המרכזיים שהיא קבעה לעצמה במלחמה ברצועה: מיטוט שלטון חמאס והתשתית הצבאית שלו, ושחרור של החטופים הישראלים.

מדינות "ציר הרשע" בראשות איראן עוקבות אחר ההתפתחויות, וממתינות שהמלחמה ברצועת עזה תסתיים בקרוב בתבוסה מחפירה לישראל, ושהנהגת חמאס תצא מהמנהרות בחיים וכמנצחת. בינתיים, איראן ממשיכה להפעיל לחץ צבאי על ישראל באמצעות שלוחותיה: חיזבאללה מדרום לבנון; החות'ים בתימן שמסרבים להסיר את המצור הימי מעל ישראל; המיליציות הפרו-איראניות שמשגרות מדי פעם רקטות לעבר ישראל מסוריה ומעיראק; וגם על ידי קבוצות הטרור ביהודה ושומרון.

136 חטופים עדיין מוחזקים במנהרות בתנאים קשים, אך צה"ל עדיין לא השלים את כיבוש רצועת עזה ומיטוט שלטון חמאס. דובר צה"ל הודיע בסוף השבוע  בראיון לערוץ "אלחורה" כי ישראל חיסלה עד כה כ-9,000 מחבלים ברצועה, אך חמאס עדיין שומר על כוחו הגדול, שנע בין 30 ל-40 אלף מחבלים חמושים. רבים מהם מסתתרים מתחת לאדמה יחד עם ההנהגה הצבאית, במערך המנהרות הענקי שבנה חמאס.

חיילי צה"ל מתצפתים על אזור לחימה ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

שתפו: