כניסה
הרשמה לניוזלטר

יוקרתו של חסן נסראללה נפגעה בלבנון ובעולם הערבי, והוא ינסה לשקם את ההרתעה של חיזבאללה. בהמשך השבוע יגיע לאזור גם השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין עם מתווה מדיני שאותו יציע לישראל ולחיזבאללה

יוני בן מנחם | 9 בינואר 2024 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: ארה"ב פתחה במסע מדיני למנוע הסלמה בגבול הצפון בין ישראל לחיזבאללה

ארה"ב פתחה במסע מדיני למנוע הסלמה בגבול הצפון בין ישראל לחיזבאללה, שעלולה להביא למלחמה אזורית. הנושא עומד בראש סדר היום של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שהגיע אמש לישראל. בהמשך השבוע יגיע לאזור גם השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין עם מתווה מדיני שאותו יציע לישראל ולחיזבאללה, כדי להשיג הפסקת אש בדרום לבנון ויישום החלטת האו"ם 1701, ולאפשר את חזרתם של עשרות אלפי ישראלים לבתיהם בגבול הצפון.

הציפיות בישראל לפריצת דרך בנושא הזה הן נמוכות, מכיוון שחיזבאללה מתנה את הרגעת המצב בגבול הצפון בהפסקת הלחימה של צה"ל ברצועת עזה. גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי ישראל שינתה את האסטרטגיה שלה בסוריה ובלבנון, ותקיפותיה הפכו לקטלניות ותכופות יותר. ישראל מכה בחיזבאללה ובחמאס בסוריה.

צה"ל חיסל ב-8 בינואר את חסן עכאשה, שהיה אחראי מרכזי לשיגורי הרקטות של חמאס משטח סוריה לעבר ישראל בחודשים האחרונים, אבל החיסול החשוב יותר היה חיסולו אתמול של וויסאם א-טוויל, מפקד כוח "רדואן" של ארגון חיזבאללה. ישראל נמנעה מלקחת אחריות רשמית על חיסולו של א-טוויל, אבל שר החוץ ישראל כ"ץ אישר אמש בראיון לערוץ 14 כי ישראל אחראית לחיסול.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן (מימין) והשליח האמריקני המיוחד לענייני תשתיות אנרגיה בינלאומיות עמוס הוכשטיין | SETH WENIG/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: