כניסה
הרשמה לניוזלטר

המטרה: לטרפד את תוכניתו של הנשיא ביידן להקמת "רש"פ מחודשת" שתילחם נגד הטרור ושתהיה מקובלת על ישראל. מרוואן ברגותי הוא המועמד המוביל למטרה זו

יוני בן מנחם | 1 בינואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: חמאס מתכנן לשחרר בעסקת חילופי השבויים מחבלים בכירים מהפת"ח, המהווים אופוזיציה למחמוד עבאס

צמרת הרש"פ מודאגת מאוד מהידיעות באמצעי התקשורת לפיהן חמאס דורש מישראל את שחרורם של בכיר פת"ח מרוואן ברגותי ושל אחמד סעאדאת, מנהיג החזית העממית, במסגרת עסקת שחרור החטופים הישראלים, שגורלה עדיין לא ברור.

מיד לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, העביר שב"ס את מרוואן ברגותי לבידוד בכלא "רימונים", כדי למנוע ממנו תיאום כל פעילות עם גורמי טרור בתוך בתי הכלא או מחוצה להם.

הרש"פ איבדה את מעמדה ברחוב הפלסטיני, וכוחו של חמאס התחזק מאוד, במיוחד לאחר הטבח שביצע בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר. רוב הציבור הפלסטיני איננו מאמין יותר בהסכם אוסלו ובפתרון 2 המדינות, ודוגל במאבק המזוין נגד ישראל. למרות הירידה במעמדה של תנועת פת"ח ברחוב הפלסטיני ועליית כוחה של תנועת חמאס, בכיר תנועת פת"ח מרוואן ברגותי – אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה, שמרצה עונש של 5 מאסרי עולם בכלא הישראלי על רצח ישראלים – זוכה לפופולריות גדולה בדעת הקהל בשטחים, והוא המוביל בסקרים הפלסטינים כיורש המועדף לראש הרש"פ מחמוד עבאס. גם קבוצות הטרור החדשות שקמו בצפון השומרון בשנתיים האחרונות, שבחלקן יש פעילים חמושים של תנועת פת"ח, זוכות לתמיכה גדולה של הרחוב הפלסטיני.

מרוואן ברגותי בכלא הישראלי | צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images

שתפו: