כניסה
הרשמה לניוזלטר

המשא ומתן על עסקה חדשה לשחרור החטופים שוב נקלע למבוי סתום, והנהגת חמאס דוחה את הצעות ישראל ועומדת על דרישתה להפסקת המלחמה

יוני בן מנחם | 21 בדצמבר 2023 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: יחיא סינוואר מטרפד עסקה זמנית חדשה

כדאי להוריד את רמת הציפיות מעסקה חדשה לשחרור החטופים הישראלים בקרוב. גורמים מצריים טוענים כי הנהגת חמאס דחתה את ההצעה הישראלית לשחרור 40 חטופים בתמורה לשבוע של הפוגה בלחימה וסיוע הומניטארי נרחב. חמאס מתעקש על עמדתו כי לא יהיה שום משא ומתן על עסקה חדשה לפני הכרזת הפסקת אש מלאה ומוחלטת. גורמים מדיניים בישראל אומרים כי הנהגת חמאס מקשיחה עמדות ומעלה דרישות שרחוקות מהמציאות.

גורמים בחמאס ברצועת עזה טוענים כי יחיא סינוואר הוא שמטרפד את המגעים לעסקה חדשה. הוא רוצה להכתיב להנהגת חמאס בחו"ל איך לנהל את המשא ומתן בטענה שהוא זה שנמצא בחזית, הוא שהביא לחמאס את ההישג הצבאי ב-7 באוקטובר, והוא שמכיר יותר טוב את ההנהגה הישראלית ויודע כיצד ללחוץ עליה ולסחוט ממנה ויתורים.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח ב-18 בדצמבר על מתיחות בין יחיא סינוואר לבין הנהגת חמאס בחו"ל גם על רקע המגעים שמנהלת הנהגת חמאס עם הרש"פ לגבי "היום שאחרי" המלחמה ברצועת עזה. סינוואר דרש מהנהגת חמאס להפסיק את המגעים עם הרש"פ, בטענה שהמלחמה לא הסתיימה, וכי מוקדם מדי להתפשר עם הרש"פ ולהסכים לשלטון משותף עמה ברצועת עזה.

יחיא סינוואר | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images

שתפו: