כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים בתנועת פת"ח טוענים כי ארה"ב וישראל דנות בתוכנית להחליף את הנהגת הרש"פ ולהקים הנהגה חדשה שתנהל את רצועת עזה אחרי המלחמה. אולם נראה כי להנהגת חמאס וליו"ר הרש"פ יש תוכניות אחרות

יוני בן מנחם | 26 בנובמבר 2023 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: האם יו"ר הרש"פ אבו מאזן בדרך החוצה?

כל הגורמים האזוריים והבינלאומיים שיש להם קשר לרצועת עזה עוסקים בימים אלה בשאלת "היום שאחרי" המלחמה –  מי ישלוט ברצועה ומי יהיה אחראי לשיקומה.

ישראל היא שכפתה את הדיון הזה בעקבות הצהרותיה כי בכוונתה להפיל את שלטון חמאס, להרוס את התשתיות הצבאיות שלו ולחסל את מנהיגיו. ממשל ביידן לוקח בחשבון כי ישראל תצליח לממש את כוונותיה, והוא מנסה כבר לקדם את הרש"פ כמי שתחזור לשלוט ברצועת עזה. ישראל מתנגדת לכך בשל היותה של הרש"פ חלשה מבחינה ביטחונית, מושחתת, תומכת טרור ומאפשרת הסתה ארסית נגד ישראל. ראש הממשלה נתניהו הבהיר את עמדתו לממשל האמריקני בערוצים חשאיים וגם בגלוי. בעקבות כך יצא הנשיא ביידן בהצהרה חדשה כי "רשות פלסטינית חדשה" היא זו שתשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה. 

גורמים בתנועת פת"ח אומרים כי מאחורי הקלעים מתנהלים דיונים אינטנסיביים בין גורמים ערביים לממשל ביידן ולרש"פ על אפשרות עריכת רפורמה מקיפה בהנהגת הרש"פ, והחלפתם של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והחבורה המקיפה אותו ללא עריכת בחירות.

בצילום: אבו מאזן | תמונה: Michael M. Santiago/Getty Images

שתפו: