כניסה
הרשמה לניוזלטר

אני מרגיש שהדיבור על ״חזרה לקהילה״ הוא בעיקרו שאיפה נוסטלגית לחזרה לאזורי הנוחות שהיו לאדם במשך…

אלון אולמן | 19 בדצמבר 2014 | מחשבות | 3 דק׳

הקהילה לא נעלמה, היא פשוט קיבלה צורות נוספות

אני מרגיש שהדיבור על ״חזרה לקהילה״ הוא בעיקרו שאיפה נוסטלגית לחזרה לאזורי הנוחות שהיו לאדם במשך הרבה מאוד שנים. בתוך הכמיהה הזו מסתתר פחד גדול של אנשים רבים שמתבוננים בחרדה על המרוץ הטכנולוגי ומפחדים לאבד שליטה על חייהם. מי מאתנו לא אוהב להיות נוסטלגי לעתים? אבל אבל השאיפה לחיות ״כמו בעבר״ היא אשליה נאיבית שלמיטב ידיעתי מעולם לא הוכיחה את עצמה. לא ניתן ולא צריך להילחם נגד הקידמה.

בסופו של דבר כל מה שאנחנו רוצים זה להיות מאושרים. הדרך להגיע לאושר משותפת כמעט לכל האנשים ועוברת דרך מספר זוגות של צרכים מרכזיים שמשלימים אחד את השני. אדם שהצרכים האלו מסופקים אצלו, הוא אדם מאושר.

השאיפה לחיות ״כמו בעבר״ היא אשליה נאיבית שלמיטב ידיעתי מעולם לא הוכיחה את עצמה

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
האסטרטגיה שמסתתרת מאחורי הכישלון

ד"ר משה רט

דוד בן-גוריון מכריז על הקמת מדינת ישראל, 14 במאי 1948
המסמך שמתאים לכולם: סוד כוחה של מגילת העצמאות

עמוס שביט

צ'אק נוריס
מדוע צ'אק נוריס לא באמת מת

ד"ר משה רט

תמונת אילוסטרציה: מגזין אפוק
הפרדוקס של הסובלנות

ד"ר משה רט

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
אחרי האזעקה: הקרב האמיתי מתרחש בראש

דינה גורדון

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
לא הכסף, לא השלטון – המשחק

ד"ר משה רט

שתפו: