כניסה
הרשמה לניוזלטר

אחרי פגרה של חודשיים, הטור חוזר עם כל הדברים המעניינים שקרו לאחרונה

פולי קורקט | 5 ביולי 2022 | מחשבות | 6 דק׳

הטירוף החודשי נמשך #7

1.

החודש הקדשתי שעתיים ושבע דקות מזמני כדי לצפות בסרט החדש של ד"ר "מוזר" (ד"ר סטריינג') בקולנוע. והו... כמה מוזר זה היה. גיבורת הסרט היא בחורה לטינית ששמה הפרטי "אמריקה" ושם משפחתה "צ'אווס". בניגוד לדמותו של ד"ר סטריינג' שנוצרה ב-1963 או לקפטן אמריקה שהופיע לראשונה ב-1941, דמות הקומיקס הפוסט-מודרנית של "אמריקה צ'אווס" נוצרה רק בעשור הקודם, ו"יכולת העל" שלה היא פתיחת שערים לעולמות אחרים. אולי רמז לאחד הנושאים הבוערים ביותר בארה"ב – נושא המהגרים מהדרום, או לחילופין רמז לקיומו של עולם אוטופי, כמו זה שממנו הגיעה גברת צ'אווס (לפי יוצרי הקומיקס), בו קיימת אמריקה מסוג חדש.

בתחילת הסרט דואגים התסריטאים להעביר לנו את משנתם האידיאולוגית, בסצנה בה "אמריקה צ'אווס" וסטריינג' מגיעים ליקום מקביל. צ'אווס מסבירה לסטריינג' שברוב העולמות המקבילים, האוכל מחולק בחינם. רק אצלנו, מוזרים שכמותנו, דורשים תשלום עבורו. לכן בצעד יוצא דופן "אמריקה צ'אווס", שכעת כבר אפשר לכנות "אמריקה של הוגו צ'אווס", ניגשת  לאחד מדוכני האוכל ברחוב ולוקחת נקניקייה בלחמנייה מבלי לשלם. אלא שבעל הדוכן ההמום עוצר אותה ומפציר בה לשלם. תגובתה של "צאווס": תדהמה מוחלטת. האם ייתכן שאדם שרכש חומרי גלם, שכר דוכן ברחוב ובישל עבורה מזון, יבקש גם תשלום עבור זה?

דוקטור מוזר (סטריינג') | PictureLux/The Hollywood Archive/Alamy Stock Photo

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שינוי המדיניות האמריקנית כלפי ישראל

יוני בן מנחם

על הפרק מחלוקות נוספות בין שתי המדינות | דעה

פרשנות: ישראל פועלת נגד ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה בלבנון

יוני בן מנחם

גורמים בלבנון טוענים כי המוסד הישראלי והמודיעין האמריקני עוקבים זמן רב אחרי פעילות הארגון

פרשנות: הטקטיקה החדשה של חמאס

יוני בן מנחם

הארגון החליט לשנות את הטקטיקה שלו בלחימה, והוא נערך ליום שאחרי המלחמה מתוך הנחה שישראל תכבוש בשבועות הקרובים את אזור רפיח ו"ציר פילדלפי"

פרשנות: איך לעצור את תהליך הנאציפיקציה ברצועת עזה?

יוני בן מנחם

בשיח הפלסטיני ברצועת עזה אין כיום דיבור על חשבון נפש בגין הטבח שבוצע, להפך - מנסים לטשטש את מעשי האונס ולהצדיק את הטבח עצמו

פרשנות: האויב המשותף של ישראל ורוסיה

יוני בן מנחם

הטבח במוסקבה השבוע מדגיש שוב את הסכנה הנשקפת לעולם מתנועות טרור אסלאמיות. למרות זאת, מאז תחילת המלחמה, רוסיה התקרבה יותר לחמאס והפכה עוינת יותר לישראל

פרשנות: כיבוש רפיח הוא עניין סופי

יוני בן מנחם

למרות המשבר ביחסים בין ראש הממשלה נתניהו לממשל ביידן על כיבוש אזור רפיח, ישראל איננה מתקפלת ותצא למבצע במועד שתבחר

שתפו: